Hei!
Jeg har søkt med lys og lykte og enten rekker ikke lykten min til eller så er det vanskelig å finne... Jeg søker nemlig etter en større mengde kleberstein. Jeg har ringt til diverse ovnsprodusenter osv som ikke kan levere den mengden jeg trenger. Jeg har tenkt å teste bruke kleberstein til baderomsgulvet bl.a. Hvis noen vet hvor jeg kan kjøpe inn kleberstein i større partier (gjerne skapelig tynne skiver, dvs ingen 10 cm tykke) så skriv gjerne det her. Det ville virkelig lette for meg.

Mvh Jonas

ps om jeg har postet feil så får dere flytte. Jeg tenkte byggemateriale var det rette stedet.

Hvordan har det gått med jakten på täljsten? Jeg har et fremtidig behov for täljsten, men finner heller ikke noen leverandører.

Hei wjon,

täljsten er ganske mykt (man kan "skjære" det). Så det er kanskje ikke det mest passende for gulv.

Hvorfor har du låst deg på det?

Kanskje litt off topic, men jeg er nysgjerrig :rolleyes:

wjon ser ut til å skulle ha det til gulv. For min egen del renoverer jeg en bakestue og vil legge noen større plater kleberstein i bunnen av bakerovnen. Men som sagt, ser vanskelig ut å få tak i?

Täljsten til gulv tror ikke jeg er så bra, det suger nemlig til seg fett og slikt med flekker som følge.

Alko skrev:
[lenke]

/A
OK, jeg var jo mest nysgjerrig på hvorfor wjon så gjerne ville ha et så uvanlig gulvmateriale.

Klart at det kan være pent,
(bare man ikke stiller en täljstenskamin på det).

Det er interessant at i visse tilfeller jakter man virkelig øre,
som i varmesystemer, vinduer, you name it,
og i andre tilfeller er man stort sett blind for kostnaden.

Hvorfor er det slik?
Er det den selvopplevde statusen av å være unik?

ClasseClas
Jeg kjøpte Tulikivi täljstensklinker til min badstue fra Spiscenter i Örebro. De kan sikkert ta inn fliser til deg, http://www.spiscenter.se

Jeg var innom Lakkapää (tidl. K-rauta) og så Tulikivis täljstensklinkersplater på utstilling. Det var ganske mange varianter å velge mellom. Men det var ingen selger tilgjengelig, så jeg fikk ingen pris. Er det noen her som har en mellom tommelen og pekefingeren vurdering av hva disse platene koster per m2? Snakker vi om 500 kr eller 3000 kr per m2?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.