Noen som har en bra løsning på hvordan man monterer en talje i taket på garasjen slik at man kan løfte motorer osv... ?
Jeg holder på å bygge garasjen og tenkte om man skulle forberede noe
trevegger skal kunne løfte motorer osv..
Jeg kan iallfall nevne at det finnes takstolstyper som ikke tåler "noen last" på underrammen.
(Typisk for fagverkere, slik jeg har forstått det)
Så før du vurderer å bare løfte i en takstol, må du kontrollere hvilken last denne kan antas å tåle.
(Typisk for fagverkere, slik jeg har forstått det)
Så før du vurderer å bare løfte i en takstol, må du kontrollere hvilken last denne kan antas å tåle.
derfor vurderer jeg om man skal sette en bjelke over
De fleste takstoler er ikke dimensjonert for å ta laster i underrammen. Sammenlign f.eks. i en og en halv etasje hus der underrammen er støttet av en vegg i nesten alle tilfeller. I din garasje kan du ikke ha en vegg, så du må ha en ekstra bjelke. Hvis du setter opp en HEA-bjelke (tipper på HEA 120) kan du få en ganske bra løsning hvis du klarer å lage et telfersystem (Google er din venn her).
For øvrig er du ganske kortfattet (mildt sagt) i dine innlegg. Er du sikker på at du virkelig vil ha hjelp?
For øvrig er du ganske kortfattet (mildt sagt) i dine innlegg. Er du sikker på at du virkelig vil ha hjelp?
Vil ikke ha en slik for de tar sånn plass osv... Har allerede en slik meg men den får stå hos gubben. Så man skal jage tak i en bjelke som er 8m lang
Klikk her for å svare