Hei,

Jeg har et rom som ser slik ut:

xIP3DwH.jpg

Det hadde vært best å sette et vattenskåp her, men av forskjellige grunner må vi velge en annen løsning. Så min tanke er å sette aldringsbestandig plast og tape, spørsmålet mitt er om aldringsbestandig tape tåler væte? Man antar jo at den burde det da fukt kan oppstå i vegger der man ellers bruker den. Hvis ikke, har dere forslag til annen tape som kan brukes rundt slangene?

I tillegg til dette vil jeg også sette en fuktvarsler i rommet.

Hvorfor ikke bygge igjen med en pen luke. Flyt i bunnen, monter et skvalperør og mal innvendig med tettesjikt.

Det var tanken å sette inn en luke faktisk, slik ser det ut akkurat nå.
3kQQ4ks.jpg

Jeg har kjøpt inn en dør som skal sitte der, men så kom jeg på det med tetning. Blir det lekkasje så blir det ikke gøy siden alt er sponplate. Etter at vi hadde lekkasje under vasken på kjøkkenet så vet man at sponplate blir helt kass av selv litt vann.

Mener du at jeg skulle flytesparkle hullet opp til samme nivå som gulvet? Hva jeg forstår så skal man unngå slikt, rørene bør man kunne komme til enkelt om problemer skulle oppstå.

Å male med tetningslag hørtes bra ut! Jeg er dog ikke sikker på at det er gjennomførbart uten å fjerne rør, slanger og pumpe? Og for meg høres det ut som et ganske omfattende jobb?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.