1.583 lest ·
10 svar
2k lest
10 svar
Takstoler til flatt tak med 50 cm isolasjon. Hva?
Vi vurderer å bygge en funkis.
Høyde 4.8 m med bredden 18m!
Ønsker ca 50cm isolasjon.
1. Hvilken type takstoler ville vært mest egnet?
2. Avrenning mot midten eller utover?
3. Hvilken vinkel på hellingen?
4. Celluloseisolasjon eller annet?
Også linker er velkomne.
Takk.
Høyde 4.8 m med bredden 18m!
Ønsker ca 50cm isolasjon.
1. Hvilken type takstoler ville vært mest egnet?
2. Avrenning mot midten eller utover?
3. Hvilken vinkel på hellingen?
4. Celluloseisolasjon eller annet?
Også linker er velkomne.
Takk.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Allvitende
· Västra Götaland
· 12 306 innlegg
Fagverkstakstol alternativt lettbjelke.
Avrenning utover. Jeg synes det er bedre å bygge en moderne funkis med hele taket skrånende i samme retning. Vinkel typ 7 grader med duk
Celluloseisolasjon blir utmerket. Smidig hvis man bygger med lettbjelke også, så kan man bruke løsull i veggene med.
Avrenning utover. Jeg synes det er bedre å bygge en moderne funkis med hele taket skrånende i samme retning. Vinkel typ 7 grader med duk
Celluloseisolasjon blir utmerket. Smidig hvis man bygger med lettbjelke også, så kan man bruke løsull i veggene med.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
200 kvm med lengde 18 m blir ca 11m bredt. Stemmer det? Kan du akseptere søyler eller skal dekke være frittbærende?
Allvitende
· Västra Götaland
· 12 306 innlegg
Tenker jeg riktig om du mener at første etasje skal ha et areal på 4,8x18m innvendig? Og så vil du ha en andre etasje på en del av dette?
En rask 3D skisse med litt grove mål gjør det mye lettere å forstå.
En rask 3D skisse med litt grove mål gjør det mye lettere å forstå.
Skal skissere i løpet av dagen.
4,8 m er høyden på utsiden for gv. 18 m bredden. 18 m dybden. Dog er den ikke nøyaktig firkantet.
På dette er tanken å plassere en overetasje. Plassert på baksiden av huset. Stor terrasse mot gaten. Overetasje på ca. 100 kvm. En annen leilighet.
4,8 m er høyden på utsiden for gv. 18 m bredden. 18 m dybden. Dog er den ikke nøyaktig firkantet.
På dette er tanken å plassere en overetasje. Plassert på baksiden av huset. Stor terrasse mot gaten. Overetasje på ca. 100 kvm. En annen leilighet.
Allvitende
· Västra Götaland
· 12 306 innlegg
Oi det blir skikkelig da forstår jeg din fundering med flatt tak
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Limtre eller Kertobjelker (finérbjelker) er vel det som ligger nærmest til hands. Det krever en viss systemtenkning for at det skal bli bra. Spennviddene bør velges slik at det passer begge planene. Tenk gjerne i termer av rutenett. Å utforme stamsystemet i dette tilfellet er ikke for amatører, det krever både erfaring og regneferdighet. Men det kan bli veldig spennende!
Klikk her for å svare