Skal nå begynne å isolere verkstedet litt etter litt. Men takstolene er på 1200mm mål. Kommer til å ha gips i taket. Hvilke bord skal jeg sette og hvilken avstand mellom dem?
Fungerer 21*95? Med avstand mellom på 40cm? Eller bør man ha 30cm mellom?
Fungerer 21*95? Med avstand mellom på 40cm? Eller bør man ha 30cm mellom?
30 cc er vel standard med glespanel 28x70. Om du kjører 21x95 med cc40 så gjetter jeg at du kan muligens få litt heng på platen mellom takstolene, men i et verksted så har det kanskje ikke så stor betydning.
Ok. Men da kjører vi cc30. Spørsmålet er om 21*95 funker eller om 28*70 kanskje er bedre.
skiller jo litt i pris. ikke mye men litt
skiller jo litt i pris. ikke mye men litt
Da ville jeg heller satse på 28x70 og cc400 enn 21x95 og cc300. Så blir det kanskje ikke dyrere.
(cc450 om det er 900mm gips du planlegger å bruke)
En 28x70 har mye bedre bøyemotstand enn en 21x95, for det er høyden som avgjør.
(cc450 om det er 900mm gips du planlegger å bruke)
En 28x70 har mye bedre bøyemotstand enn en 21x95, for det er høyden som avgjør.
Ahh jeg leste feil. Jeg leste det som 28*90 og trodde jeg hadde skrevet 21*7 :d
Det får bli 28*70 i stedet. Så får vi se om det blir 30 eller 40.
Jeg kommer til å kjøre 120 skiver.
Det får bli 28*70 i stedet. Så får vi se om det blir 30 eller 40.
Jeg kommer til å kjøre 120 skiver.
Er du ute etter et ulastelig og perfekt resultat så er kanskje cc300 litt bedre. Ja, det blir kanskje ikke noe bedre, men bare det å slippe å sjanse. 
I vårt garasje tenkte jeg først fornøyd å nøye meg med cc400, men da jeg innså at jeg da i stedet fikk kjempemye spill i gipsplater i stedet (for med cc300 passet kappet perfekt å begynne neste skift med) så valgte jeg til slutt cc300. Jeg mener, det var jo bare å legge mer penger på enten stendere eller gipsplater og da var det jo morsommere å få et stødigere innertak enn en ekstra tur til søppelplassen, for samme penger.
I vårt garasje tenkte jeg først fornøyd å nøye meg med cc400, men da jeg innså at jeg da i stedet fikk kjempemye spill i gipsplater i stedet (for med cc300 passet kappet perfekt å begynne neste skift med) så valgte jeg til slutt cc300. Jeg mener, det var jo bare å legge mer penger på enten stendere eller gipsplater og da var det jo morsommere å få et stødigere innertak enn en ekstra tur til søppelplassen, for samme penger.
Helt klart sant! Jeg tror jeg kommer til å kjøre cc30 også. Man vet jo aldri hvor mange lamper man vil ha opp til slutt.
Klikk her for å svare