Jeg holder på å planlegge en tilbygging av huset på ca 35m². Tegninger av eksisterende takstoler på huset finnes ifølge bildene nedenfor.
Tror dere det er mulig å konstruere de nye takstolene med hanebjelken høyere opp så vi kan få høyere takhøyde innvendig?
Jeg holder på med å planlegge en tilbygg til huset på ca 35m². Tegninger av eksisterende takstoler på huset finnes ifølge bildene nedenfor.
Tror dere det er mulig å konstruere de nye takstolene med hanebjelken høyere opp så vi kan få høyere takhøyde innvendig?
[bilde] [bilde]
Ditt bilde viser en fagverkstakstol, der har du ingen "hanebjelke".
Det finnes forskjellige typer takstoler, en saksetakstol gir for eksempel høyere innetakhøyde.
Det ser ut som at det er en A-takstol jeg er ute etter. Trenger man å gjøre en ny konstruksjonsberegning da eller kan produsenten basere seg på den gamle for fagverkstakstol?
Det ser ut til at det er en A-takstol jeg er ute etter.
Må man gjøre en ny konstruksjonsberegning da eller kan produsenten gå på den gamle for fagverkstakstol?
Jeg tror at takstolprodusenten har gode beregningsprogram for å gjøre en beregning.
Eksisterende fagverkstakstoler kan man ikke bygge om. De utgjør komplette konstruksjonselementer. I et tilbygg derimot kan du i prinsippet få hvilke takstoler du vil. Som bl.a. @KnockOnWood har påpekt er det enklest å vende seg til en takstolsfabrikk for å få dem riktig dimensjonert.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.