Hei!

Skal bygge en loftseng (svevende) til datteren min. Sengen skal være tenkt å i et hjørne være festet i taket + seng. Har saumfart internett etter et slikt feste uten å finne noe som helst. Har dere tips på hvor man kan kjøpe dette? Sengestammen / rammen kommer til å hvile på 2 st regler (kortside samt ene langsiden).

T
Hva har du for materiale i taket? Er det betongdekke eller trestendere å feste i?

Hvis det er betongdekke, kan du bruke en ekspansjonsbolt og en ringmutter i taket, en gjennomgående maskinskrue i rammen og en ringmutter i sengen og deretter wire/kjede imellom.

Ved trebjelkelag må du finne en regel å feste en kraftigere trapeskrok eller sveiset skrueøye i. Så lignende skrueøye med maskin gjenge, gjennomgående og med skive og mutter i sengen.

Det som er viktig å tenke på er at et øye må være sveiset slik at det ikke åpner seg og sengen faller ned ;)

Det er betongdekke i taket. Min tanke var at det skulle finnes noen ferdige stag å kjøpe. De som finnes på bildene man googler på ser jo utrolig profesjonelle ut. Til slutt så får det vel bli det forslaget du skrev om det ikke finnes å kjøpe. Takk likevel for engasjementet.

T
:) Jeg vet ikke hvilke bilder du har sett, men produsenter av senger har jo andre muligheter til å lage spesialbeslag, og de som legger ut bilder privat er ofte veldig dyktige/hendige/har kunnskapsrike venner (velg selv) og viser frem sånt som blir bra.
Vi som jobber med det vi kan finne eller i beste fall lage selv, men som ikke er like "perfekt", legger kanskje ikke ut bilder av det.
Så kan det være funksjonelt og holdbart likevel ;)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.