Hjelp!

Trenger så mange tips jeg bare kan for å få opp lister i dette taket.

Har denne listen hjemme som jeg trodde skulle hjelpe meg hele veien.
https://www.hornbach.se/p/taklist-decoflair-d1-2x2m-20x20mm/3006959/

Men har nok innsett at den ikke funker bra mellom skråtak og vegg. Anslår vinkelen der til 135 grader. Vil jeg kunne ha enhetlig list i hele rommet? Eller trenger jeg to forskjellige? Finnes det ikke list for skråtak?

Det er to normale vegger i rommet.

Takknemlig for all hjelp jeg kan få.

• Skråtak i et rom med hvitmalt panel og beige vegger, gulvet dekket med papir og malertape, to stikkontakter i veggen.
Du må være litt triksende med vinklene for å få endene til å passe riktig, men det går jo an med den, hva er det du tenker på? (kanskje jeg gikk glipp av noe i min egen tanke)
For å få til vinklene som er over 90 grader så går det an å skjære av bakdelen på listen så den passer vinkelen, vil du gjøre det lett for deg så skjærer du av hele bakdelen (rett mellom de begge dekorkantene) og er frikostig med lim/festemasse bak i stedet.

Mellom taket og skråtaket kapper du bare hver list i vinkelen/2, akkurat som i andre 90 graders hjørner, der man kapper listene i 45 grader. Så et sted rundt 15-17 grader blir nok vinkelen du skal kappe listene i, mellom tak og skråtak.
I nedre hjørnet ved skråtak og vegg, kapper du som i et helt vanlig 90 graders hjørne. Altså hver list kappes i 45 grader.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.