cc30 er standard for tak. Skal du sparkle skjøter eller ikke? Hvis du skal sparkle skjøtene kan du bruke vanlige plater med 90 bredde, litt mer slitsomt å få opp, men færre skjøter...
Du kommer ikke engang kunne stramme til skruene ordentlig med kun gips bak. Skal du ha doble plater må det bli like som du har, som settes med forskjøvne skjøter, dvs. begynne med en som er 45 cm bred.
Skulle vilje påstå at det er dømt til å mislykkes, det drar ingenting i ditt første lag gips.
Personlig hadde jeg dessuten valgt stålstender i ditt fyrrom hvor jeg regner med at det til tider kan bli ganske varmt - tre lever og vil kanskje bevege seg med eventuelle sprekker som følge. Fullt mulig at det holder hvor bra som helst dessuten om du forskyver gipsskjøtene 45cc.
Jeg ville lagt et til lag med samme gips men forskyve skjøter om du nå må ha to lag i akkurat fyrrommet - Streber du etter EI60 så skal vel hvert lag tettes mot vegger med brannbeskyttelsesfug?
Og ja, 2 plater gips er fullgodt for å oppnå EI60 så du kan strunte i branngips.
Dessuten verdt å nevne, skulle senke taket i en hall ved en anledning og hang stålstender som alltid på cc30, handlet takgips da de var "smidige" - Men pokker for hard gips!! Det gikk ikke å dra i stålstender og få skruene til å gå inn i platen. Rev ned dritten og hang 90x200 gips som jeg pleier... Alltid lærer man noe.
Hadde vært fint om man kunne fått opp vanlig takgips med kanter i hjørnene som det bare er å sparkle skruehull og deretter male
Med kanter så mener du diken? Jeg ville unngått å sette diken mot veggen - Nå hater jeg å sparkle men jeg opplever at det er et gissel å sparkle diken mot vegg. Heller bare sparkle skruehullene og dra en latex mot veggen - Eller som kanskje i ditt tilfelle da BrandFog...
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.