Hei!
Tenkte å bygge inn takfoten, panel med spotlights. Min takfot er i relativt dårlige vinkler, så det blir å regle opp skikkelig slik at selve panelet kan festes rett og pent. Tenkte å sette en vindskive ytterst og deretter ferdigmalt panel innover mot teglveggen.
Spørsmålet er om man kan bruke ubehandlet treverk til å regle opp med? Kom over en del taklekter for en stund siden. Det burde man vel kunne bruke? Det kommer jo aldri i kontakt med vann der innenfor (og ovenfor) panelet.
Tenkte å bygge inn takfoten, panel med spotlights. Min takfot er i relativt dårlige vinkler, så det blir å regle opp skikkelig slik at selve panelet kan festes rett og pent. Tenkte å sette en vindskive ytterst og deretter ferdigmalt panel innover mot teglveggen.
Spørsmålet er om man kan bruke ubehandlet treverk til å regle opp med? Kom over en del taklekter for en stund siden. Det burde man vel kunne bruke? Det kommer jo aldri i kontakt med vann der innenfor (og ovenfor) panelet.
Om du liker utseendet med innkledd gesims, har løst hvordan du skal løse overgangen ved gavlene og har tid og råd til å gjennomføre prosjektet er det vel bare å kjøre på.
Har du nått nabohus som er lik ditt som har lyktes med innkledd gesims og belysning? Jeg synes ofte at det blir ganske klumpete på hus som ikke er bygget med det fra starten, men det er jo et spørsmål om smak og behag og om man liker belyste fasader og vil øke energiforbruket sitt med dekorasjonslys.
Har du nått nabohus som er lik ditt som har lyktes med innkledd gesims og belysning? Jeg synes ofte at det blir ganske klumpete på hus som ikke er bygget med det fra starten, men det er jo et spørsmål om smak og behag og om man liker belyste fasader og vil øke energiforbruket sitt med dekorasjonslys.
R
RalleB
Huseier
· Jönköpings län
· 1 165 innlegg
RalleB
Huseier
- Jönköpings län
- 1.165 innlegg
Det absolutt styggeste og gjerrigste som finnes på høst/vinterhalvåret er folk som har helt nedslukkede hus fordi de vil spare strøm.F fribygg skrev:Om du liker utseendet med i kledd gesims, har løst hvordan du skal løse overgangen ved gavlene og har tid og råd til å gjennomføre prosjektet er det vel bare å kjøre på.
Har du et nabohus som er liknende ditt som har lykkes med tildekket gesims og belysning? Jeg synes ofte at det blir ganske klumpete på hus som ikke er bygget med det fra starten av, men det er jo et spørsmål om smak og behag og om man liker belyste fasader og vil øke energiforbruket sitt med dekorasjonslys.
Med dagens led lamper er energiforbruket en dråpe i havet.
Jeg synes absolutt at TS skal gjennomføre sitt prosjekt om han kan, har råd og synes det er fint.R RalleB skrev:
Hva jeg eller for den del du synes om belyste fasader er ganske uinteressant med mindre du tilfeldigvis er nabo og må leve med å se den belyste fasaden.
Klikk her for å svare