Tak og vegg med synlig gipsovergang, viser utbygging der gipspanel ikke møter veggen korrekt.
Hvordan gjør man for å få overgangen fin?
Jeg vet at jeg skulle ha gått ut med takgipsen til veggen men så ble det ikke ...

V
En hjørnelist kanskje.

V volvo51 skrev:
En hörnelist kanskje.
Ja, vurderer også det. Vanskelig i skjæringen i takgipset bare.

J Jonola skrev:
Ja, funderer også på det. Vanskelig i skjæringen i takgipset bare.
En person med hanske monterer en perforert metallprofil på et hjørne av en vegg eller tak under et bygge- eller renoveringsprosjekt.
J Jonola skrev:
Ja, funderer også på det. Vanskelig i skjæringen i takgipset bare.

J Jonola skrev:
[bilde]
Du er på rett spor, bruk den listen og så sparkler du inn den når du uansett sparkler øvrige plater.

• Liker
K. L
  • Laddar…
Henkan Sundberg Henkan Sundberg skrev:
Du er på rett spor, bruk den listen og så sparkler du den inn når du likevel sparkler de øvrige platene
Jepp. Bare at det blir vanskelig å få sparklingen pen i faseden på gipsen. Det er gipsplank

Eller så setter du en list.

Veggliste mot tapetserte vegger med hvitt paneltak.

• Liker
Screew og 2 andre
  • Laddar…
J Jonola skrev:
Ja. Bare at det blir vanskelig å få sparklingen pen i fasen på gipsen. Det er gipsplank
Jeg forstår ikke helt hva du mener dessverre, du må sparkle ut kanten fra hjørnet ca 15 cm til begge retninger så er det ikke noe problem.

• Liker
K. L og 1 annen
  • Laddar…
Skjøtene i gipsen skal jo ikke sparkles så det blir jo en slett kant som kommer se merkelig ut. Jeg hadde satt list.

• Liker
john.h
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Skarvene i gipsen skal jo ikke sparkles så det blir jo en glatt kant som kommer til å se merkelig ut. Jeg ville satt list.
Ja, akkurat det er mitt dilemma.
Snakket med en byggmester. Han sa de av og til sparkler en glatt overflate et stykke inn. Da får det bli. Blir det ikke pent, så setter jeg en list.

K
List eller ikke er jo en smakssak, men ytterhjørner finnes jo på hver eneste nybygg og da brukes sparkel. List kan man også ha på vegger med ytterhjørner for å beskytte mot skader. Synes man det er vanskelig/klurigt å sparkle, så er det jo lettere med list.

• Liker
Jonola
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.