Kanskje 6 mm renoveringsgips kan være en del av løsningen. Bauhaus skriver i sin produktinformasjon: "Platens store seighet gjør den også egnet til buede former og kan bøyes i radier ned til 300 mm om den fuktes."
Jeg tror at vi etter mye funderinger sakte begynner å legge den krummede varianten til side. Det føles rett og slett for besværlig. Hadde det vært en frittstående trapp hvor man kunne jobbe med overmål på plater, og om innkledningen utgjorde hele prosjektet, ikke bare en av tusen detaljer og momenter, så kanskje. Det hadde vært en kul utfordring.
Hovedsporet akkurat nå er å bygge taket av tre trekanter. Et skjelett av lekter og plane plater på det. Har forsøkt å finne en god utforming som balanserer bevart romfølelse mot at det ikke skal være altfor fasettert. Snorene på bildet nedenfor viser planen for hvor brekkene skal ligge. Det føles som en tilstrekkelig utfordring å få dette både stabilt og tett også.
Takk til alle som har bidratt med bra og inspirerende synspunkter. Kanskje kommer jeg tilbake med et sluttresultat her, men ellers kan arbeidet følges i prosjekttråden:
Fikk opp en regelstamme i dag. Slet hardt på både psyke og smygvinkel. Ekstra kronglete at det er en trapp ned til kjellerdøren man trenger å mekke omkring stigen i også. Men til slutt ble det orden på det og når jeg prøver å se sluttresultatet foran meg så er jeg fornøyd med løsningen og litt lettet at vi ikke ga oss på krumme plater. Eller tapetlim og avispapir
Berniberg - vil du komme og gjøre en sånn løsning hos oss også? Har nå vist alle dine bilder for våre håndverkere men det blir første gang de prøver... Kom til Stockholm og hjelp oss!
Berniberg - vil du komme og gjøre en sånn der løsning hos oss også? Har nå vist alle bildene dine til våre håndverkere men det blir første gang de prøver... Kom til Stockholm og hjelp oss!
Haha, takk for oppmuntringen men visse ting gir man seg mest på fordi man ikke har gjort det før. Litt som bungy jump . Men gøy er det jo!
Vi hadde egentlig fine gamle kryssfinerbiter som var satt sammen i et stilig puslespill...men mannen min likte det ikke og vi håpet på at det som var under var fint nok til bare å male. Men ikke. Men ok, lar karene her gjøre jobben med inspirasjon fra deg!