Hei!

Jeg har et gammelt lager (ca. 7x8 m stort) som etter hvert skal renoveres....men først hadde jeg tenkt å åpne opp en stor del av ytterveggen og lage to store garasjeporter da jeg trenger plassen.

Veggen som er ca. 7 meter bred skal romme to garasjeporter som er 2,5 m brede...

Min tanke er å sette inn en ståldrager med en stolpe i midten. Plassen mellom steinveggen og takstolene er 12 cm...er det nok til å få inn en bjelke som tåler vekten? Hvilken type bjelke i så fall?

Legger ved et par bilder.... Gammelt uthus med slitt trevindu og dør, rødmalt delvis avflassende vegg, skråtak og naboens gjerde. Sollys treffer bygget.
Innvendig bilde av et gammelt lager med åpne tredører, betongvegger, og delvis synlige takbjelker. Utsikt mot en hage og en grusvei utenfor.

Vennlig hilsen

Peter

Sist redigert:
Snøsoner, takvinkel, kommune?

Skal det isoleres i fremtiden?

Karlskrona, ja det skal eventuelt isoleres lenger frem! Legger ved bilde så man ser takvinkelen bedre...

Rødt uthus med bølgeblikktak og vindu, omgitt av trær. En kost står ved et tregjerde, og bakken er dekket av grønt gress.

HEA 120 holder uten problemer selv med isolasjon og innertak.

Takk!
/Peter

Nå blir jeg litt kranglete, hadde HEA 100 vært nok også? Hadde forenklet arbeidet betydelig...

Ja det gjør den.

Bra! Takk

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.