Hei,

Nå har vi hatt landsted i mer enn ett år. Hittil har jeg krypkjellerrenoverat, drenert, bygget attefallshus, tatt ned en innervegg og bygget terrasse. Og alt har gått relativt bra. Så er nå det naturlige steget å bygge terrassedører, så klart.

Jeg vet ikke hvordan man gjør dette. Men jeg kan gjette ganske bra. Og google er min venn (og byggahus.se) Kona vil i hvert fall ha to dører som er minst 55cm hver og de skal være utadslående.

Jeg antar at huset er bygd med cc60 i stenderavstand men har ennå ikke rukket å åpne og sjekke. Tenkte jeg løsner litt fasadepanel og måler det første jeg gjør. Så håper jeg at de har bygd med cc 80 så jeg slipper å ta ned to stendere.

Hvordan gjør jeg så? Drar man på en skikkelig limtredrager over to støttebjelker der terrassedøren skal være? Eller altså, rett over og støttebjelkene med avstand fra dørkarmen. Og så kjører noen gode biter (45 stendere?) opp fra limtredrageren til undersiden av det som sitter under svillen? Eller finnes det noen annen god løsning. Vil få inn tegninger til kommunen så raskt som mulig slik at man kan begynne før ferien.

Har ingen god bilde av hvor dørene skal være. Men om man tenker bak den blå stolen.

Rødt landsted med grønt gress, trær og en treterrasse med blå stol og hvite møbler i solen; rød gjerdebod til venstre.

MVH
Jonas

Sist redigert:
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.