Har vært og sett på en enebolig fra 69. I tilstandsrapporten står det at fuktverdiene ligger på 14 % ved prøvetaking (ved innerveggene). Det står videre at ved prøveboring merkes en svak kjemisk lukt fra syllene. Kan man ut fra dette anta at syllene allerede er angrepet av fukt og at det innebærer problemer? ???
 
Nei, en fuktkvote på 14% er ikke høy. Kjemisk lukt kan komme fra... kjemisk behandling f.eks. trykkimpregnering. Blir du plaget av det, kan du prøve ozonbehandling.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.