Thomas heter jeg og jobber som snekker for en tid tilbake. Jobber dog som tømrer og har ikke jobbet så mye med å bygge hus.
Tenkte bare å høre litt raskt bare av nysgjerrighetens skyld.
Å lage en buet vegg innendørs, dvs en halvmåne. Når jeg har fikset reisverket, hva bruker jeg for å få til buen? Gips knekker vel bare?
Takknemlig for svar!
Tenkte bare å høre litt raskt bare av nysgjerrighetens skyld.
Å lage en buet vegg innendørs, dvs en halvmåne. Når jeg har fikset reisverket, hva bruker jeg for å få til buen? Gips knekker vel bare?
Takknemlig for svar!
Sporet MDF kanskje?
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 431 innlegg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2.431 innlegg
Da tar vi og løfter tråd ordentlig...
Fruen har fått for seg at hun vil ha et svunget/bøyd hjørne på en av veggene. 90 grader med radius 60 cm.
Sporfrest MDF har jeg klart å google frem at det finnes men! Den koster multum og er vanskelig å få tak i. 2500 og oppover for EN plate.
Jeg trenger jo to for begge sider av veggen trenger jo plate.
Jeg har tilgang til senkesag med 2 sammenkoblede 1,4 meters skinner.
Så spørsmålet er om man kan lage sporfreste plater selv. Hvor dypt tror dere man trenger å sage? Er det noen som har tilgang til akkurat en sporfreste plate som kan måle? 9 mm tykk ser kjøpeplatene ut til å være. Jeg hadde dog tenkt 12 mm så de går jevnt med standardgips. Og hvor langt mellomrom mellom sporene?
Fruen har fått for seg at hun vil ha et svunget/bøyd hjørne på en av veggene. 90 grader med radius 60 cm.
Sporfrest MDF har jeg klart å google frem at det finnes men! Den koster multum og er vanskelig å få tak i. 2500 og oppover for EN plate.
Jeg trenger jo to for begge sider av veggen trenger jo plate.
Jeg har tilgang til senkesag med 2 sammenkoblede 1,4 meters skinner.
Så spørsmålet er om man kan lage sporfreste plater selv. Hvor dypt tror dere man trenger å sage? Er det noen som har tilgang til akkurat en sporfreste plate som kan måle? 9 mm tykk ser kjøpeplatene ut til å være. Jeg hadde dog tenkt 12 mm så de går jevnt med standardgips. Og hvor langt mellomrom mellom sporene?
Klikk her for å svare