Skal feste en vektstang-rack av denne typen i en gipsvegg med trestendere:
https://hefitness.se/crossfitstyrketraning/fallbart-rack-silver/
Siden festene er på ca CC 130 cm vil jeg ikke kunne feste i stenderne. Planlegger derfor å lage to "stendere" av 2 skrulimete plywood remser (ca 15x140 cm) som festes horisontalt over 3 stendere med slagmutter på baksiden som Racken festes i. Tror dere dette blir stabilt? Det kan bli ganske store krefter om man i denne racken fester fangarmer som stikker ut ca 70 cm og som skal kunne fange en "fallende" vektstang på ca 150 kg om man kjører for eksempel knebøy og ikke orker mer.
https://hefitness.se/crossfitstyrketraning/fallbart-rack-silver/
Siden festene er på ca CC 130 cm vil jeg ikke kunne feste i stenderne. Planlegger derfor å lage to "stendere" av 2 skrulimete plywood remser (ca 15x140 cm) som festes horisontalt over 3 stendere med slagmutter på baksiden som Racken festes i. Tror dere dette blir stabilt? Det kan bli ganske store krefter om man i denne racken fester fangarmer som stikker ut ca 70 cm og som skal kunne fange en "fallende" vektstang på ca 150 kg om man kjører for eksempel knebøy og ikke orker mer.
Hadde jeg vært som deg så hadde jeg i stedet skrudd fast to horisontale stendere med passe avstand å feste racken i og deretter skrudd fast den i disse.Z Zynvinkeln skrev:Skal feste en vektstang-rack av denne typen i en gipsvegg med trestendere:
[lenke]
Ettersom festene er på ca CC 130 cm vil jeg ikke kunne feste i stenderne. Planlegger derfor å lage to "stendere" av 2 skrulimede plywood remser (ca 15x140 cm) som festes horisontalt over 3 stendere med islagsmutter på baksiden som Racken festes i. Tror dere dette blir stabilt? Det kan bli ganske store krefter om man i denne racken fester fangstarmer som stikker ut ca 70 cm og som skal kunne fange en "fallende" vektstang på ca 150kg om man kjører f.eks. knebøy og ikke orker mer.
Passende skruer til regeltykkelsen.. man vil trenge to forskjellige typer (en for å feste regelen i veggen og en for å feste produktet i regelen)Z Zynvinkeln skrev:
Jeg ville laget en stålramme å feste det i som jeg deretter skrudde i reglene i veggen, men jeg er flink til å overarbeide slike ting..
Klikk her for å svare