Hei forumet!
Jeg vurderer å bygge en mur rundt min parkering med murblokk fra Byggmax (typ 435×270×150 mm med låsklager). Har noen erfaring med dem? Har dere bilder av prosjektene deres? Trenger man å fylle hulrommene med noe materiale? Alle tips og triks blir satt pris på, spesielt når det gjelder murer som skal tåle litt trykk og holde det pent rundt en parkeringsplass.

Mvh!

• Murblokk fra Byggmax med to hulrom og låseklakker, velegnet for bygging av mur rundt parkeringsområde.
F fjompan skrev:
Hei forumet!
Jeg vurderer å bygge en mur rundt min parkering med murblokk fra Byggmax (typ 435×270×150 mm med låsklakker). Har noen erfaring med dem? Har dere bilder av deres prosjekter? Trenger man å fylle hulrommene med noe materiale? Alle tips og triks settes pris på, spesielt når det gjelder murer som skal tåle litt trykk og holde pent rundt en parkeringsplass.

Mvh!
Du fyller hulrommene med makadam for eksempel men etter første rad legger du geonett.

V växelventil skrev:
Du fyller hulrommene med makadam eksempel men etter første raden legger du geonett.
Hei, jeg hadde tenkt å støpe en såle 15cm ned i bakken og de to første radene støpe fast blokkene med armering opp, kunne det erstatte geonettet?

Du må følge anvisningen for akkurat disse murblokkene. Det bør finnes anvisninger å følge for respektive høyde. Hvis det ikke finnes, bruk en annen stein.

F fjompan skrev:
Hei, jeg hadde tenkt å støpe en såle 15cm ned i bakken og de to første radene støpe fast blokkene med armering opp, ville det kunne erstatte geonettet?
Okei, jeg har ikke støpt men bare pakket og muren står fortsatt.😉
Obs er ikke byggmax murblokk men mosaikken.

• Steinmur ved siden av hvitt hus, med gruslagt sti og uteplass. Muren er laget av murstein uten bruk av støping, omgitt av frodig grønt landskap.
  • Byggeplass med tredekke og murblokker i hagen, omgitt av trær og plen, nær en innsjø i bakgrunnen.
Sist redigert:
Jeg bygde en 2 meter høy mur for 13 år siden. Jeg brukte geonett og fylte med bergkross i og bak muren.
En 2 meter høy mur konstruert av betongblokker med steiner ved siden. Muren er støttet av geonett og fylt med bergkross.
En 2 meter høy mur av stabile betongblokker, bygget med geonett og fylt med bergkross. Synlige steiner og trevekst ved murens base.

Støpe under har jeg gjort på alle mine murer.....de er også de eneste murene i de nærmeste kvartalene som er spikre rette 15 år senere......

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.