Hei! Holder på å renovere et barnerom i et 1,5-plans klassisk 70-tallshus. Jeg har revet ned gammel gips/isoleringsmateriale da jeg tenkte å etterisolere samt få til litt vindsperre. Men spørsmålet er om disse støttebena er bærende. Nå når jeg så hvor mye plass det var bak, vurderer jeg å flytte dem ut 40 cm (ikke bestemt, kan være nok med 30 cm). Men er det mulig eller må man få en konstruktør for dette? Det finnes en hjertevegg 2 meter og 20 cm fra den eksisterende støttebensveggen.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 289 innlegg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48.289 innlegg
Det ser ut som en del av takstolen så man kan ikke røre den uten en godkjent byggemelding og for å få det bør man ta inn en byggkonstruktør som kan regne og dimensjonere om takstolen. Planlegg for lagring mellom takstolene i stedet.
Det ser ikke ut som at det finnes noen bærende vegg på den innredde loftet.
Det ser ikke ut som at det finnes noen bærende vegg på den innredde loftet.
Jeg mistenkte det, der finnes dog en vegg i midten på overetasjen, kom til å ta bilde av den tegningen uten innerveggerBirgitS skrev:
Det ser ut som en del av takstolen så man kan ikke røre den uten en godkjent byggemelding og for å få det bør man ta inn en byggkonstruktør som kan regne og dimensjonere om takstolen. Planlegg inn lagring mellom takstolene i stedet.
Det ser ikke ut som at det finnes noen bærende vegg på den innredede loftet.
Klikk her for å svare