Hei.
Har en takbjelke/mellometasjebjelke, underdel i takstol i 1 1/2-planshus med byggeår 1946, som henger ned ganske kraftig, ca 40mm som mest.
Bjelken er 6x2" uhøvlet, altså bare ca 150mm høy. På bjelken hviler en vegg til en toalett på loftet.
Bjelken henger fritt ca 6m mellom yttervegg og innervegg.

Hvordan ville dere gått frem for å rette opp dette?
Alt 1 Kjøpe limtrebjelke 180mm og sage ned til 150mm og montere ved siden av?
Alt 2 Skru/lime en (eller to) 18mm kryssfinerstripe i en 45x170, nedsaget til 150mm og montere ved siden av?
Alt 3 Noe annet, HEA-bjelke eller lignende?

MVH Pielstick
 
Sist redigert:
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.