Hei,

tenkte å sjekke med dere her om det er vanlig at det blir så store sprekker i stolpene. De er ubrukte, ligget i 1 år. De er 1500x70 impregnert.

• En hånd holder en trekantet, impregnert stolpe med en stor sprekk. Stolpen er i en hage omringet av andre stolper og grener i bakgrunnen.
  • Impregnerte trestolper med sprekker; skygger fra planter.
  • Impregnert trestolpe med tydelige sprekker, stående i høyt gress. Stolpen ser værpåvirket ut og har ligget ubrukt i ett år.
Kjerneved pleier det å være i stolper, sjekk årringene på toppen og de kan sprekke sånn.

Så blir det iblant. Så lenge du ikke skal ha stolpene for å gjerde inn en Linderød-galt som veier 250 kg går det bra likevel.

Likevel kjedelig, trenger dem ikke lenger siden jeg skal sette opp elnett istedenfor. Så tenkte å selge dem, men slik de ser ut tror jeg det blir vanskelig.

Jepp duger ikke engang som ved, da de er preparert med råtebeskyttelse.

Burde vel gå an å selge de der. De man kjøper nye pleier jo å ha lignende sprekker, selv om de ikke har rukket å bli så store ennå. Alle som tidligere har håndtert den typen stolper vet at det bare er et tidsspørsmål før de ser sånn ut.

• Liker
SågspånPappspikEternit og 1 annen
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Burde vel gå å selge de der. De man kjøper nye pleier jo å ha lignende sprekker, selv om de ikke har rukket å bli så store ennå. Alle som tidligere har håndtert den typen av stolper vet at det bare er et tidsspørsmål før de ser ut sånn.
jo kanskje skal legge ut dem og folk får avgjøre selv om de vil ha dem.

Som Hep skriver. Det er ikke noe galt med dem. De er nye/ubrukt.
Vi har slike stolper til strømgjerdet rundt våre hestefoldee. De har stått >20 år nå. Ingen problemer. Dessverre er dine stolper for korte, ellers hadde jeg kunnet befridd deg fra dem. :)
Var her forrige uke og så hva nye koster. De er jo svindyre så med fornuftig prissetting bør de gå å bli kvitt på nulltid.

Oldboy Oldboy skrev:
Som Hep skriver. Det er ingenting galt med dem. De er nye/ubrukte.
Vi har slike stolper til el-gjerdet rundt hestehagene våre. De har stått i over 20 år nå. Ingen problemer. Dessverre er stolpene dine for korte, ellers kunne jeg ha befridd deg fra dem. :)
Var forrige uke og så på hva nye koster. De er jo kjempe dyre så med fornuftig pris bør de være lette å bli kvitt på nulltid.
Jaha okei, da legger jeg ut dem til en fornuftig pris :) halv nypris ?

Høres rimelig ut.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.