Hei alle sammen!

Jeg tenkte å slå ned vår gamle yttertrapp og støpe en ny. Dels selve trappen, men jeg tenkte også lage en forhøyet kant som skal fungere som "trapperekkverk", selv om rekkverket trolig bare blir ca. 60 cm høyt!

Jeg har ganske god peiling på hvordan jeg skal gå fram med betongen til trappen tror jeg, men den eksisterende trappen er murt opp med teglsteinssider og rister som trinn. Spørsmålet er om jeg kan bruke teglsteinen fra den gamle trappen som fyllmasse i den nye betongen? Eller bør man unngå det?

Som sagt, jeg hadde også tenkt å bruke ny tegl til å mure opp en kant/trapperekkverk. Dette rekkverket hadde jeg tenkt å pusse med KC-mørtel, men kan jeg også pusse selve trappen/sidene av trappen med KC-mørtel på betongen? Selve trinnflaten kommer jeg ikke til å pusse, det antar jeg ikke vil holde?

Legger ved et bilde jeg fant på nettet som viser prinsippet, men jeg skal pusse på sidene som nevnt, og ikke ha noe rekkverk øverst!

• Utvendig trapp med betongtrinn og metallgelender ved siden av en bygning. Trappen er støttet av en forhøyet betongvegg på siden som fungerer som rekkverk.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.