hei på dere alle
det er slik at jeg lurer på om det er mulig å støpe et tak?
da forutsetter vi at huset tåler vekten og i stedet fokuserer på takaspektet :)

så hvordan ville det gått til?
jeg tenkte at man lager en form på taket og heller på betongen, etter betongen har stivnet så bruker man en slags middel som gjør taket tåler fukt. ville det funket?

hvorfor?
fordi jeg vil ha et stilrent tak uten noen rynker, men en slags flat gulv som tak og jeg vil ha et grønt tak også. så man heller inn litt grønne fargestoffer i miksen så tror jeg at resultatet ville være "annerledes :cool:".

vil det funke, hvis ikke har dere noen gode forslag på andre måter å få et stilrent grønt tak?

Visst går det.
Er jo tilsvarende øverste dekket på et parkeringshus eller så.
Mange større offentlige bygninger f.eks. sykehus har jo flate tak
Dog så er det en del jobb å sørge for at man ikke får fuktproblemer

Om det er et flatt tak så er det jo ingen komplikasjoner. Men man pleier å behandle takene så de blir vanntette, så å få et grønt tak er kanskje ikke like enkelt.
Om det er et saltak eller lignende du er ute etter så blir det jo mer komplisert.

Om du vil ha et grønt tak så finnes det jo både grønn papp, plåt eller betongtakstein. Eller du kan skaffe et virkelig grønt tak med planter på. Tåler taket ditt betongvekt så klarer det nok et grønt tak med planter. http://www.vegtech.se/sv/startsida.aspx

jeg har gjort om tegningen på husbåten min og jeg kommer til å ha et helt flatt tak. På grunn av at det er en husbåt, er vekten veldig viktig. Og jeg lurer på hvor mange millimeter man trenger for at det skal kunne motstå regn i maks 3 år. Jeg kommer til å legge en terrasse over det hvis det gjør noen forskjell :).

Hvis dere har noen andre gode løsninger, skriv gjerne!

For å oppsummere.
Jeg trenger et tak som tåler <3 år, det trenger ikke være pent fordi jeg kommer til å legge en stor terrasse over, og det må ikke veie så mye. Jeg tror selv at det burde finnes noe annet materiale enn betong, men betong er veldig enkelt å arbeide med.

Jeg tror ikke på betong på en båt. Føles liksom litt feil å ha ballastene så høyt oppe.
Plåt kan nok være bedre i dette tilfellet

mats_o skrev:
Jeg tror ikke på betong på en båt. Føles liksom litt feil å ha ballast så høyt oppe. Stålplater kan nok være bedre i dette tilfellet
hehe takk for tipset faen glemte det :blushing:

jeg lurer på om det ville funket å bare legge tak-papp så terrassen over? Bølgene vil trolig få bort vann hvis det skulle regne,

Du kan jo ha skråning på taket/pappen, og så bygge en rett terrasse oppå.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.