Heisann!

Hva jeg har lest så pleier man å støpe stolper i pappør, men nå er det sånn at jeg har tilgang til plastrør i passende størrelse, og jeg lurer på om det går an å støpe betong i disse?

Er det noen ulemper ved støping i plastrør?
Noen med erfaring?

Unødvendig utgift (Selv om den er liten) å kjøpe pappør hvis det fungerer like bra med plast :)

H
R getost skrev:
Heisann!

Hva jeg har lest så pleier man å støpe pilarer i pappør, men nå er det slik at jeg har tilgang til plastrør i passende størrelse, og lurer på om disse kan brukes til å støpe betong i?

Finnes det noen ulemper med støping i plastrør?
Noen med erfaring?

Unødvendig utgift (Selv om den er liten) å kjøpe pappør hvis det fungerer like bra med plast :)
kjør på, funker fint

Røret skal jo bare holde betongen på plass mens man støper. Det går bra med papp-rør, plast-rør. Et hull uten rør funker også.

Ok bra, da kjører jeg på det, takk for svar!

S
Et kort spørsmål bare, størrelse på rørene

S skutten11 skrev:
Et kort spørsmål bare, størrelse på rørene
ca 200mm, hvorfor? Påvirker diameteren noe?

H
R getost skrev:
cirka 200mm, hurså? Påverkar diametern något?
Ja, hvilken størrelse du får på dine plinter.

S
R getost skrev:
cirka 200mm, hurså? Påverkar diametern något?
Grunnen til at jeg spør er at jeg har gjort på samme måte ved støping, jeg hadde et par meter 200 liggende, kappet dem og smurte dem innvendig med vanlig matolje og støpte. Når det hadde tørket så de var litt faste, vred jeg dem et par centimeter med et rykk, da kunne jeg vri dem oppover sakte, der sto søylen igjen, og jeg støpte neste med samme rør som ble rengjort pluss mer matolje. Man kan slå ned noen jern i bakken som stikker opp som støtte, så de ikke velter til siden. Det med 200 er bra, da finnes det overflate å legge bærbjelkene på og litt papp på toppen før.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.