Hei,
Jeg skal støpe søyler og vil at de skal få samme høyde. Min idé er å støpe i to trinn siden bakken heller. Mellom høyeste og laveste punkt er forskjellen ca. 700 mm.
Dag 1. Støpe fast samtlige støperør og armeringsjern i en mindre mengde betong.
Dag 2. Kappe samtlige støperør slik at alle er jevnhøye og fylle opp støperørene.
Hva tror dere som er mer erfarne enn meg?
Takknemlig for alle svar.
Hilsen
Johan
Jeg skal støpe søyler og vil at de skal få samme høyde. Min idé er å støpe i to trinn siden bakken heller. Mellom høyeste og laveste punkt er forskjellen ca. 700 mm.
Dag 1. Støpe fast samtlige støperør og armeringsjern i en mindre mengde betong.
Dag 2. Kappe samtlige støperør slik at alle er jevnhøye og fylle opp støperørene.
Hva tror dere som er mer erfarne enn meg?
- Er det greit å støpe i to trinn eller blir ikke søylene like sterke?
- Trenger jeg å prime mellom støpene?
- Noe annet jeg må tenke på?
Takknemlig for alle svar.
Hilsen
Johan
Skal ha et attefallshus på plintene og så vidt jeg forstår av plintriningen så skal man ikke ha noen stolpesko, men sette golvbjelkelaget direkte på plintene. Men jeg må sjekke med leverandøren før jeg bestemmer hvordan jeg skal gjøre det.
Medlem
· Västra Götaland
· 257 innlegg
Jeg gjorde det samme nå i vår da jeg satte plinter til et attefallshus (fra keostugan (som for øvrig var søppel)) men da lot jeg rørene stikke opp et par centimeter over ferdig høyde, så målte jeg av høyden på betongen samtidig som jeg støpte.
De små variasjonene som ble, kompenserte jeg med ett eller to lag ekstra underlagspapp under bærelinjen.
De små variasjonene som ble, kompenserte jeg med ett eller to lag ekstra underlagspapp under bærelinjen.
Klikk her for å svare