Skal støpe 2 stk søyler til en kommende pergola på 6x4,5m hvor den ene siden av pergolaen vil festes i fasade.
Skal nå støpe de ytre søylene og har EPS-betong til overs. Er det greit å støpe med eller er det noen ulempe?
Støperørene fikk jeg ned ca 50-60cm og de er 120mm i diameter.
Skal man armere dette eller går det an å kjøre uten armering?
Skal nå støpe de ytre søylene og har EPS-betong til overs. Er det greit å støpe med eller er det noen ulempe?
Støperørene fikk jeg ned ca 50-60cm og de er 120mm i diameter.
Skal man armere dette eller går det an å kjøre uten armering?
E Ett fisk skrev:Skal støpe 2 st søyler til en fremtidig pergola på 6x4,5m der den ene siden av pergolaen skal festes i fasaden.
Skal nå støpe de ytre søylene og har EPS-betong til overs. Er det ok å støpe med eller er det noen ulemper?
Støperørene fikk jeg ned ca 50-60cm og de er 120mm i diameter.
Skal man armere dette eller går det an å kjøre uten armering?
Om du ikke allerede har gjort jobben kan jeg tipse om denne jordspydet. Sett det in action, grym hållfasthet, frostbestandig og gjort på noen minutter.
Nå er jeg langt fra en ekspert på både smiing og armering. Men satte sammen dette litt raskt i går. Holder det som armering i søylen?Stefan N skrev:
Noen tips om når man skal støpe? Har sett noen som for eksempel bruker bajonettsagen på støperørene eller armeringen for å vibrere bort luftbobler, så det tenkte jeg å prøve.
Trenger det å plastes inn etter støping?
Noe annet å tenke på?
Klikk her for å svare

