Hei, ny her og det kommer ikke til å dryppe tett mellom noen byggetemaer her ikke. Håper dog noen kan gi forståelig svar på mitt spørsmål.

Jeg lurer på om det er mulig å støpe nye "grunn pilarer" under eksisterende. Har et påbegynt tre-etasjes hus som muligens kunne trenge litt mer takhøyde i første etasje og har fått forklart av en engelsk kollega som dog ikke har sett huset det gjelder at såkalt "underpinning" burde kunne anvendes. Man skulle da støpe nye pilarer under eksisterende og så fjerne de gamle og vinne deres høyde.

Selv føler jeg at det høres både vanskelig og bekymringsfullt ut å sørge for at huset ikke på noe tidspunkt beveger seg samt å sørge for at marken under de nye støpene blir like pålitelig og stabil. Men jeg har ingen som helst kunnskap så det er kanskje ikke noe problem i det hele tatt.

Mangler kanskje noen info for å få svar på spørsmålet men si i så fall hva som trengs. Legger inn et bilde. Huset er ikke i Sverige, men i et land hvor kulde ikke er en bekymring om det spiller noen rolle.

• Byggeplassen til et treetasjers hus med synlige søyler, omgitt av vegetasjon og jord, potensielt for gjøtsing av nye grunnpilarer under eksisterende.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.