Hei.
Jeg har begynt å rive og grave ut kjøkkengulvet i hytta mi. Det var bare en gammel sponplate, og under var det jord rett under. Tanken er å støpe en plate i stedet. 15cm grus, 30cm cellplast, 10cm betong. Men spørsmålet jeg har nå er hvordan man tetter mot grunnmuren? All stein ser ikke ut til å være bærende. Som dere ser på bildene er det hull rett ut. (Ikke rart at gulvet var trekkfullt om vinteren.) Lurer også på hva man legger mellom kjøkkenet og neste rom? Det rommet har bjelkelag med en byggplast i bunnen. (Se bilde nr 2,4,5.) Jeg har en snekkerkompis som har hjulpet meg med alt hittil, men jeg vil ikke belaste ham med alle spørsmål, derfor sjekker jeg med dere i stedet.
Jeg har begynt å rive og grave ut kjøkkengulvet i hytta mi. Det var bare en gammel sponplate, og under var det jord rett under. Tanken er å støpe en plate i stedet. 15cm grus, 30cm cellplast, 10cm betong. Men spørsmålet jeg har nå er hvordan man tetter mot grunnmuren? All stein ser ikke ut til å være bærende. Som dere ser på bildene er det hull rett ut. (Ikke rart at gulvet var trekkfullt om vinteren.) Lurer også på hva man legger mellom kjøkkenet og neste rom? Det rommet har bjelkelag med en byggplast i bunnen. (Se bilde nr 2,4,5.) Jeg har en snekkerkompis som har hjulpet meg med alt hittil, men jeg vil ikke belaste ham med alle spørsmål, derfor sjekker jeg med dere i stedet.
Sist redigert:
Hvordan løste det seg?m2h skrev:
Hei.
Jeg har begynt å rive og grave ut kjøkkengulvet som er i min hytte. Det var bare en gammel sponplate så var det jord direkte under. Tanken er å støpe en plate istedenfor. 15cm grus, 30cm cellplast, 10cm betong. Men spørsmålet jeg har nå er hvordan man tetter mot grunnen? All stein ser ikke ut til å være bærende. Som dere ser på bildene så er det hull rett ut. (Ikke rart at gulvet var trekkfullt om vinteren.) Lurer også på hva man legger mellom kjøkkenet og neste rom? Det rommet har bjelkelag med en byggplast i bunnen. (Se bilde nr 2,4,5.) Har en snekkerkompis som har hjulpet meg med alt hittil men vil ikke belaste ham med alle spørsmål derfor ser jeg med dere istedenfor.![]()
Klikk her for å svare