Hei.
Jeg har begynt å rive og grave ut kjøkkengulvet i hytta mi. Det var bare en gammel sponplate, og under var det jord rett under. Tanken er å støpe en plate i stedet. 15cm grus, 30cm cellplast, 10cm betong. Men spørsmålet jeg har nå er hvordan man tetter mot grunnmuren? All stein ser ikke ut til å være bærende. Som dere ser på bildene er det hull rett ut. (Ikke rart at gulvet var trekkfullt om vinteren.) Lurer også på hva man legger mellom kjøkkenet og neste rom? Det rommet har bjelkelag med en byggplast i bunnen. (Se bilde nr 2,4,5.) Jeg har en snekkerkompis som har hjulpet meg med alt hittil, men jeg vil ikke belaste ham med alle spørsmål, derfor sjekker jeg med dere i stedet. :)

• Steinskift under et fjernet kjøkkengulv i en hytte, med synlige hull og jord, viser grunnarbeid før legging av ny betongplate.
  • Byggrom med åpen vegg som viser fundament og jord. Plastikk med gul tape dekker en åpning. Grunnarbeid pågår for gulvinstallasjon.
  • Steiner stablet under en del av en hyttevegg, med synlig jord under. Lyssprekker mellom steinene og veggen gir innsyn til utsiden.
  • Kjøkkengulv under renovering, med synlig jord og gammel spånskive. Huller i grunnen, viser treverk, ledninger og steiner.
  • Under kjøkkengulvet er det synlig grus og jord, et plastdekket hull og deler av en grunnmur. Plastduk henger over en treplanke.
Sist redigert:
  • Liker
Gabsson
  • Laddar…
Hvordan løste dette seg?!

• Liker
Krisse79
  • Laddar…
m2h m2h skrev:
Hei.
Jeg har begynt å rive og grave ut kjøkkengulvet som er i min hytte. Det var bare en gammel sponplate så var det jord direkte under. Tanken er å støpe en plate istedenfor. 15cm grus, 30cm cellplast, 10cm betong. Men spørsmålet jeg har nå er hvordan man tetter mot grunnen? All stein ser ikke ut til å være bærende. Som dere ser på bildene så er det hull rett ut. (Ikke rart at gulvet var trekkfullt om vinteren.) Lurer også på hva man legger mellom kjøkkenet og neste rom? Det rommet har bjelkelag med en byggplast i bunnen. (Se bilde nr 2,4,5.) Har en snekkerkompis som har hjulpet meg med alt hittil men vil ikke belaste ham med alle spørsmål derfor ser jeg med dere istedenfor. :)
Hvordan løste det seg?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.