Finnes det noen grense for hvor kaldt det kan være når man skal støpe med EPS?
Skal støpe litt i mitt bjelkelag i utbyggingen og den er uoppvarmet ennå, så det kan være noen minusgrader der inne.

Kan man støpe med EPS på bjelkelagsplater? Kaken blir 555 bred, 220 høy og dyp cirka 500, holder en sånn plate for det eller bør man kjøre OSB?

I produktinformasjonen for EPSCement EC350M så står det,
"Forberedelser: Sørg for at underlag, materialer og blandevann har en temperatur på
minst +10 °C."
Så minusgrader er nok ikke å anbefale.

Takk! Da har jeg litt å fundere på. Kan ikke isolere taket før bjelkelaget er på plass, men kan ikke få på plass bjelkelaget før jeg har støpt :worried:
Får fundere på å bygge en oppvarmet "boks" der jeg skal støpe.

Ingen tanker om å ha trossbottenskiver under EPS? Jeg skal isolere bjelkelaget mot det eksisterende huset og på grunn av hvordan grunnmuren ser ut går det ikke med vanlig isolering i alle fag, derfor støper jeg med EPS der.

Et alternativ kanskje er å kjøpe løsull og rake ut? Grunnen består av store steinblokker stablet på hverandre og noen av dem går inn i rommene til tilbygget.

Om du bare skal isolere uten å trenge noen bærende funksjon kan du vel fylle opp med løsfiber, isoporkuler eller noe i stedet?

P Per_Eriksson skrev:
Om du bare skal isolere uten å trenge noen bærende funksjon kan du vel fylle opp med løsull, frigolitkuler eller noe i stedet?
Ja, akkurat. Det eneste som er viktig er at man får til så ingen mus tar seg inn via noen sprekker.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.