Hei!
Har fjernet bjelkelag i et over 100 år gammelt hus på grunn av dårlig vedlikehold.
Valgte å fylle opp med Leca, legge gulvvarme i XPS. Nå til spørsmålet:
Kan jeg bruke EPS til platen? Ca 7-10 cm tykk. 60 m2
Mvh
 
J
A AlbinJO skrev:
Hei!
Har fjernet etasjeskillere i et over 100 år gammelt hus på grunn av dårlig vedlikehold.
Valgte å fylle opp med Leca, legge gulvvarme i celleplast. Nå til spørsmålet
Kan jeg bruke eps til platen? Ca 7-10 cm tykk. 60 m2
Mvh
Hvorfor vil du støpe en konstruksjon med det?
Blir vel bedre med betong både holdbarhetsmessig og økonomisk..
 
Du kan IKKE bruke eps betong med gulvvarme.
 
J Jansson69 skrev:
Hvorfor vil du støpe en konstruksjon med det?
Blir vel bedre med betong både holdbart og økonomisk..
Tenkte kanskje ta betongbil men da renna på bilen ikke rekker blir det pumpebil. Jeg har ikke sjekket pris på pumpebil ennå.
Tenkte bare om noen andre har gjort noe lignende
 
Jarlingar Jarlingar skrev:
Du kan IKKE bruke eps betong med gulvvarme.
Takk for svar!
 
J
A AlbinJO skrev:
Tenkte kanskje å bruke betongbil, men siden renna på bilen ikke rekker, blir det pumpebil. Jeg har ikke sjekket pris på pumpebil ennå.
Tenkte bare om noen andre har gjort noe lignende
Du trenger å støpe en konstruksjon med armering, så glem EPS-betongen. Det er en bra utfylling som gir litt isolasjon, men ikke bra i ditt tilfelle. Dessuten må man flytsparkle på EPS'en, og det kommer til å bli dyrt.
 
J Jansson69 skrev:
Du trenger å støpe en konstruksjon med armering, så glem EPS-betongen. Det er en bra utfylling som gir litt isolasjon, men ikke noe bra i ditt tilfelle. I tillegg må man flytsparkle på EPSen, og det kommer til å bli dyrt.
Okei, takk for svar! Kan jeg bruke EPS på celleplasten for å jevne ut nivået oppå celleplastplatene?
 
J
A AlbinJO skrev:
Okei takk for svar! Kan jeg bruke eps på celleplasten for å jevne ut nivået oppå celleplastskivene?
Nei den vil bare bli smuler når du går og armerer og legger gulvvarme, vann mm..
Justere høyden gjør man med leca kulene før man legger dit celleplasten..
 
J Jansson69 skrev:
Nei den vil bare bli til smuler når du går og armerer og legger gulvvarme, vann mm..
Justere høyden gjør man med leca kulene før man legger dit cellplasten..
Diffen er noen centimeter på badet og har 2 pall med eps over. Får bli pumpebil på dette
 
A AlbinJO skrev:
eps på cellplasten
Så lenge du er under gulvvarmen så kan du gjøre det slik.
Du må absolutt ikke støpe inn gulvvarme i eps.
 
J
A AlbinJO skrev:
Diffar noen centimeter på badet og har 2 pall med eps igjen. Får bli pumpebil på dette
Selg de sekkene til noen som har riktig behov for dem, for det vil bare bli søppel av et påstøp på celleplast med EPS om 0-20mm.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.