Hei!
Har fjernet bjelkelag i et over 100 år gammelt hus på grunn av dårlig vedlikehold.
Valgte å fylle opp med Leca, legge gulvvarme i XPS. Nå til spørsmålet:
Kan jeg bruke EPS til platen? Ca 7-10 cm tykk. 60 m2
Mvh
Har fjernet bjelkelag i et over 100 år gammelt hus på grunn av dårlig vedlikehold.
Valgte å fylle opp med Leca, legge gulvvarme i XPS. Nå til spørsmålet:
Kan jeg bruke EPS til platen? Ca 7-10 cm tykk. 60 m2
Mvh
Hvorfor vil du støpe en konstruksjon med det?A AlbinJO skrev:
Blir vel bedre med betong både holdbarhetsmessig og økonomisk..
Du trenger å støpe en konstruksjon med armering, så glem EPS-betongen. Det er en bra utfylling som gir litt isolasjon, men ikke bra i ditt tilfelle. Dessuten må man flytsparkle på EPS'en, og det kommer til å bli dyrt.A AlbinJO skrev:
Okei, takk for svar! Kan jeg bruke EPS på celleplasten for å jevne ut nivået oppå celleplastplatene?J Jansson69 skrev:
Klikk her for å svare