Hei!

Vi har støpt tre gulv nå i løpet av en uke og i dag er den første støpningen 8 dager gammel. Vi ønsker å støpe igjen rennene etter trekk-rørene med betong, hvordan primer jeg? Holder det med vann?

Videre har vi pigget bort sluk i garasjen og lagt en ny, når vi skal støpe den inn i det eksisterende gulvet, hvordan primer jeg da?

Mvh
/Christian

Maxit MD16

// Kim

Alright... Må betongen som primes være helt tørr eller kan den være lett fuktig?
Når jeg leste raskt om MD16 så stod det mest av fix og slikt, men det funker altså for betong på betong også?

Mvh
/C

MD 16 funker. Å tenke på da, om du ikke allerede vet det, er at når du primar og skal legge mørtel oppå, skal primeren være våt, i motsetning til lim, sparkel el.lign. hvor primeren skal ha tørket minst en time el. to

DrKassler skrev:
Hei!

Vi har støpt tre gulv nå i løpet av en uke og i dag er den første støpingen 8 dager gammel. Vi vil støpe igjen rennene etter avtrekksrørene med betong, hvordan primer jeg? Holder det med vann?...
Gikk det ikke å støpe igjen dem ved støping av det øvrige gulvet? Vanligvis napper man jo opp banene før betongen har begynt å herde og klikker i mørtel i rennene. Så drar man av det og vips! er gropen borte.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.