Hadde tenkt å støpe opp nytt undergulv med gulvvarme over eksisterende betonghvelv som er cirka 120-180 mm i dag. Jeg har revet bort bjelker, isolasjon og rupanel som bygde ca. 80 mm, så nå skal dette erstattes. Men siden jeg ikke vil støpe direkte på platen som er nå og måtte varme opp all betong, var første tanke et lag med cellplast først og så på med gulvvarme og støpe. Men da jeg har litt ruglete betong og mange rør for elektrisitet, så kanskje det ikke blir så bra med cellplast direkte på? Vurderte eps betong et lag først, men dels veldig dyrt og ikke så lett å få tak i stor mengde da det er 80 kvm som skal støpes.
Hva finnes ellers av alternativer? Lecakuler? Eller skjære ut i cellplast for rør og så legge på den «ujevne» betongen?
Hva finnes ellers av alternativer? Lecakuler? Eller skjære ut i cellplast for rør og så legge på den «ujevne» betongen?
80 mm i bygghøyde er for lite for å få til en vettig løsning på det du vil oppnå
Det finnes sporede EPS plater som man legger plater og gulvvarmeslanger i, LK har 30mm, 50mm og 70mm ferdige eller så bruker man 30mm og legger et lag til under..A Albindoh skrev:Hadde tenkt å støpe nytt undergulv med gulvvarme over eksisterende betonghvelv som er cirka 120-180mm i dag. Jeg har revet bort bjelker, isolasjon og rupanel som bygget ca 80mm, så nå skal dette erstattes, men siden jeg ikke vil støpe direkte på platen som er nå og måtte varme opp all betongen, var første tanke et lag med cellplast først og så på med gulvvarme og støpe, men siden jeg har litt røff betong og mange rør for el kan det kanskje ikke bli så bra med cellplast direkte på? Tenkte på eps betong et lag først, men dels veldig dyrt og ikke så lett å få tak i stor mengde da det er 80 kvm som skal støpes.
Hva finnes ellers av alternativer? Leca kuler? Eller skjære ut på cellplast for rør og deretter legge på "ujevne" betongen?
https://golvvarmebutiken.se/vattenburen-golvvarme/sparskivor/eps/lk-combiboard-eps
Klikk her for å svare