53.367 lest ·
24 svar
53k lest
24 svar
Støpe egne L-støtter
En sånn her tråd er jo alltid interessant.
Jeg var inne på å støpe selv jeg også, men valgte å bygge med gabioner i stedet.
Fikk en helt galen tilbud på L-blokk til min mur, det var jo nærmere 200 000 kr med frakt og at de løftet dem på plass med kranbil, tilsvarende mur med gabioner koster meg 25 000 kr...
Den støpte muren regnet vi med et sted mellom 15-20 000 kr for, men den falt bort på grunn av kompleksiteten i å støpe en 20 meter lang og 2 meter høy L-støtte med vinkel i den ene enden.
Jeg var inne på å støpe selv jeg også, men valgte å bygge med gabioner i stedet.
Fikk en helt galen tilbud på L-blokk til min mur, det var jo nærmere 200 000 kr med frakt og at de løftet dem på plass med kranbil, tilsvarende mur med gabioner koster meg 25 000 kr...
Den støpte muren regnet vi med et sted mellom 15-20 000 kr for, men den falt bort på grunn av kompleksiteten i å støpe en 20 meter lang og 2 meter høy L-støtte med vinkel i den ene enden.
Jeg tror at Herr P S nok har havnet på "de tyste vitnenes kirkegård" etter hans store entusiasme om å støpe de der superstora klumpene selv...
Alle ingeniører kan jo ikke være vinnere og finne løsninger... 
om man ikke tilfeldigvis er eier av et betongstøperi så kjøper man disse greiene. Ingeniør eller ikke.T tobbbias skrev:
sprengstein er vakrere på alle måter. Om man lager disse selv er de dessuten billigere. Men da må man ha tilgang til internett.
Jeg vet ikke hva du prøver å si men du kjenner nok ikke meg, jeg bryr meg ikke om dine underbukser og jeg vet ikke hvem Fariidh er.E Erik Salhammar skrev:
Klikk her for å svare