Hei!

Trenger å rådføre meg med dere.
Skal støpe en betongplate til uterommet og har tenkt å støpe opp betongplaten (100 mm) i samme gulvnivå som innvendig.
Hva er det mest passende materialet å ha som mellomlegg mellom betongplate og vegg? Som dere ser på bildet?
Jeg tenkte å skru på en fibersementplate, eller er det nok å bare legge en fiberduk mellom?

• Mur av betong grunnlagt inntil en rød bygning, dekket med en hvit presenning, omgitt av grus og diverse materialer langs bakken.
  • Utsnitt av grunnmur er synlig, med betongplate nederst, fiberduk mellom mur og trevegg over, og grus på bakken. Ventilasjonsrist i betongen.
B
Jeg hadde lagt typ 1 cm celleplast. Jeg skulle ikke ønske at platene skulle henge sammen for å bedre håndtere en liten setning.

B BSOD skrev:
Jeg ville ha lagt typ 1cm celleplast. Jeg ville ikke at platene skulle henge sammen For å bedre håndtere en liten setning.
Ja, akkurat. Du tenker det samme som meg, men tanken har aldri vært å støpe platen sammen med huset, men heller få til en smidig deling samtidig som jeg beskytter trekonstruksjonen på huset.
Uteromsplaten får vel en skapelig skarp avgrensning/skjøt selv om jeg legger fiberduk?

B
Er usikker på om en fiberduk er tykk nok? Avhenger vel i og for seg også av hvor jevn finish eksisterende plate er. Antar at risikoen for at platene henger sammen øker jo mindre avstand det er mellom platene.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.