Hei.

Jeg skal støpe om kanten ved innkjørselen til garasjen min fordi den heller feil (vann kommer inn), smuldrer opp og er gammel.

Jeg har dessuten satt inn en større port i garasjen. Så den gamle metallskinnen som lå i betongen mellom ute og inne passer ikke.

Betongen vil måtte støpes et stykke inn i garasjen og et stykke ute. Man skal tydeligvis ha en metallskinne mellom ute og inne betongen, så å si, dette for å unngå at temperatursvingninger skal forårsake sprekker i betongen?

Hvor kjøper man en slik metallbit, noen som vet? Jeg trenger en som er 5 meter.

Vinkeljern og sånt pleier jeg å kjøpe på et skrot, men det var noen år siden nå altså så jeg vet ikke om miljølovgivningen har endret noe i skrothåndteringen som umuliggjør sånt.

S
spør din byggmatr firma. dem pleier å ha.
vinkeljernene skal ha innstøpningsgods. er du heldig så sitter jernet fast, ellers kommer det til å løsne

Vinkeljern? Hva skal jeg ha det til?

S
du kan ta bilde av den skinnen du mener.
mener du metallen som er i porten?
de pleier å være "vinkeljern"

En lang, 5 meter metallskenne som lå rett der porten gikk ned.
For meg er en vinkeljern et beslag?

SBH skrev:
du får ta bilde av den skinnen du mener.
mener du metallen som er i porten?
de pleier å være "vinkeljern"
Akkurat, du har vel ikke et flatjern i betongen?? Det har det aldri vært på mine garasjer i hvert fall, så jeg støpte inn et vinkeljern som vi kjøpte hos skraphandleren.
Det som SBH lenker til pleier jeg å kalle vinkel bare, men det er selvfølgelig også et vinkeljern, dog ikke et slikt som man støper inn i garasjeplaten ved porten ;)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.