4.054 lest ·
7 svar
4k lest
7 svar
Støpe betong/metall skinne mellom ute/inne?
Hei.
Jeg skal støpe om kanten ved innkjørselen til garasjen min fordi den heller feil (vann kommer inn), smuldrer opp og er gammel.
Jeg har dessuten satt inn en større port i garasjen. Så den gamle metallskinnen som lå i betongen mellom ute og inne passer ikke.
Betongen vil måtte støpes et stykke inn i garasjen og et stykke ute. Man skal tydeligvis ha en metallskinne mellom ute og inne betongen, så å si, dette for å unngå at temperatursvingninger skal forårsake sprekker i betongen?
Hvor kjøper man en slik metallbit, noen som vet? Jeg trenger en som er 5 meter.
Jeg skal støpe om kanten ved innkjørselen til garasjen min fordi den heller feil (vann kommer inn), smuldrer opp og er gammel.
Jeg har dessuten satt inn en større port i garasjen. Så den gamle metallskinnen som lå i betongen mellom ute og inne passer ikke.
Betongen vil måtte støpes et stykke inn i garasjen og et stykke ute. Man skal tydeligvis ha en metallskinne mellom ute og inne betongen, så å si, dette for å unngå at temperatursvingninger skal forårsake sprekker i betongen?
Hvor kjøper man en slik metallbit, noen som vet? Jeg trenger en som er 5 meter.
Akkurat, du har vel ikke et flatjern i betongen?? Det har det aldri vært på mine garasjer i hvert fall, så jeg støpte inn et vinkeljern som vi kjøpte hos skraphandleren.SBH skrev:
Det som SBH lenker til pleier jeg å kalle vinkel bare, men det er selvfølgelig også et vinkeljern, dog ikke et slikt som man støper inn i garasjeplaten ved porten
Klikk her for å svare