Hei, på jobben så kom et firma og monterte påkjøringsvern rundt et hus, på disse stolpene (2 av stolpene) skal vi montere en 50-70 kilo tung holder for slanger. Det jeg lurer på er: Stolpene ble slått ned et stykke i bakken/hullet og disse hullene ble fylt med singel. Stolpene føltes ikke som om de satt fast hardt, men som en del av et gjerde så fungerer de som påkjøringsvern, tror jeg :-) så spurte jeg bestilleren om de holder for slangeholderne og han mente at med tiden så vil de "sette" seg! Regnet skyller ned de små gruskorna i hullet og det blir hardt! Hva tror dere?

Konstant belastning av 50-70 kg høres mye ut. Skulle dessverre tro at dere kommer til å få problemer med at stolpen knekker eller synker.

tttomten TomasJor skrev:
Konstant belastning av 50-70 kg låter mycket. Skulle dessverre tro at dere kommer til å få problemer med at stolpen bøyer seg eller synker.
Marken under virker hard. Gjerdet har stolper med avstand på 2,5 m og et stabilt rekkverk. Så er det en liten vinkeljern på 80 cm som er sveiset fast i en stolpe som er støpt. Spørsmålet mitt gjelder mest om singel i et hull kan sette seg innen en rimelig tid (6 måneder)?

Sist redigert:
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.