Skal lekte opp et gammelt skråtak og sette treinnerpanel i stedet. (Moelvens innerpanel er det for øvrig)
Lektene jeg har tenkt å bruke er 45x45.
Skråtaket har i dag spontede bord under en 3mm plater som dekker skråtaket.
Jeg tenkte å lekte med c/c 60. Et eventuelt problem er at jeg tror ikke jeg treffer
takbjelkene om jeg leker med c/c 60.
Holder det om jeg setter opp lektene som tenkt, dvs. kun i de spontede bordene som i sin tur sitter i bjelkene? Siden det er plater over de spontede plankene er det heller ikke helt enkelt å finne bjelkene.
Noen har jeg klart å finne og merke ut, men ikke alle.
Skal man kanskje feste i noen takbjelker og gi blaffen i c/c-målene? Det får bli som det blir i så fall?
Hvordan ville dere gjort det? Hva er vanlig?
Huset er fra 40-tallet, og med tanke på hvordan kottets vegg (som vi har tatt ned) var festet så gjetter jeg på at de spontede bordene i skråtaket sitter med solide spiker..
Jeg har påbegynt lekteringen, men ble litt usikker så jeg tenkte jeg spør her før jeg fortsetter.
Hvor mange skruer bør man feste i de nye lektene for at det skal sitte igjen?
Skråtaket er 195 cm.
Takk på forhånd.
Lektene jeg har tenkt å bruke er 45x45.
Skråtaket har i dag spontede bord under en 3mm plater som dekker skråtaket.
Jeg tenkte å lekte med c/c 60. Et eventuelt problem er at jeg tror ikke jeg treffer
takbjelkene om jeg leker med c/c 60.
Holder det om jeg setter opp lektene som tenkt, dvs. kun i de spontede bordene som i sin tur sitter i bjelkene? Siden det er plater over de spontede plankene er det heller ikke helt enkelt å finne bjelkene.
Noen har jeg klart å finne og merke ut, men ikke alle.
Skal man kanskje feste i noen takbjelker og gi blaffen i c/c-målene? Det får bli som det blir i så fall?
Hvordan ville dere gjort det? Hva er vanlig?
Huset er fra 40-tallet, og med tanke på hvordan kottets vegg (som vi har tatt ned) var festet så gjetter jeg på at de spontede bordene i skråtaket sitter med solide spiker..
Jeg har påbegynt lekteringen, men ble litt usikker så jeg tenkte jeg spør her før jeg fortsetter.
Hvor mange skruer bør man feste i de nye lektene for at det skal sitte igjen?
Skråtaket er 195 cm.
Takk på forhånd.
Setter du lektene i de spontede plankene så holder det.E eddiw skrev:Skal lekte opp et gammelt skråtak og sette trepanel i stedet. (Moelvens trepanel for øvrig)
Lekt jeg tenkt å bruke er 45x45.
Skråtaket har i dag spontet planker under en 3mm plate som dekker skråtaket.
Jeg tenkte å lekte med c/c 60. Et eventuelt problem er at jeg tror ikke at jeg treffer
takbjelkene hvis jeg lekte med c/c 60.
Holder det om jeg setter opp lektene som tenkt, dvs. kun i de spontede plankene som i sin tur sitter i bjelkene? Siden det er plater over de spontede plankene, er det heller ikke helt enkelt å finne bjelkene.
Noen har jeg lykkes med å finne og merke, men ikke alle.
Skal man kanskje feste i noen takbjelke og gi blaffen i c/c-målene? Det får bli som det blir i så fall?
Hvordan ville dere ha gjort det? Hva er vanlig?
Huset er fra 40-tallet og med tanke på hvordan kneveggens vegg (som vi har tatt ned) var festet, gjetter jeg at de spontede planker i skråtaket sitter med solide spiker..
Jeg har påbegynt lektingen, men ble litt usikker, så jeg tenkte jeg spør her før jeg fortsetter.
Hvor mange skruer bør man feste i de nye lektene for at det skal holde?
Skråtaket er 195 cm.
Takk på forhånd.
Du trenger ikke å finne takbjelkene.
Klikk her for å svare