Hei!
Hvilken kryssfiner er stivest? Forskalingkryssfiner eller vanlig kryssfiner?
Skal lime det sammen med en gipsplate. Vil ha så stiv/sterk konstruksjon som mulig. Eller finnes det noe annet godt valg, f.eks. pergo? Det skal ligge over et gulvhull. Fester vanlig trelim i forskalingkryssfiner?
Takk for raskt svar!
Hvilken kryssfiner er stivest? Forskalingkryssfiner eller vanlig kryssfiner?
Skal lime det sammen med en gipsplate. Vil ha så stiv/sterk konstruksjon som mulig. Eller finnes det noe annet godt valg, f.eks. pergo? Det skal ligge over et gulvhull. Fester vanlig trelim i forskalingkryssfiner?
Takk for raskt svar!
Formplyfa er jo i prinsippet en byggplyfa med plastfilm på, så noen større forskjell er det jo ikke. Og tanken med plastfilmen er jo at betong ikke skal sette seg fast, så lim funker ikke noe særlig.
Jeg vet ikke hvor stort hull du har, men byggplyfa er jo ikke spesielt formstabil om man snakker om 12mm varianten. Kanskje en tykkere plate eller en plywood av bedre kvalitet?
Jeg vet ikke hvor stort hull du har, men byggplyfa er jo ikke spesielt formstabil om man snakker om 12mm varianten. Kanskje en tykkere plate eller en plywood av bedre kvalitet?
finnes jo konstruksjons plyfa i ulike tykkelser men de koster omtrent dobbelt mot en vanlig
Jeg kan ikke gå opp i dimensjon, 12mm gjelder. Jeg vil ha så rimelig bra kvalitet på plywooden som mulig selvfølgelig. Eller en annen plate. Det skal ligge parkett over så jeg vil ha så lite svikt som mulig. Spennvidden er ca 30cm.
For et så lite hull er 12 mm kryssfiner mer enn sterkt nok.tob_ekl skrev:
Klikk her for å svare