Jeg tenkte å bygge en benk i vaskerommet der jeg skal samle vaskemaskin og tørketrommel ved siden av hverandre med en benkeplate på toppen. Jeg har sett flere løsninger på dette og det ser jo riktig bra ut, men jeg lurer på hvor stødig vaskemaskinen står i et slikt skap, de har jo en tendens til å bevege seg litt på gulvet når den sentrifugerer? Jeg så for meg noe i stil med dette bildet:
To maskiner, vaskemaskin og tørketrommel, ved siden av hverandre under en benkeplate på et moderne badeværelse med dusj, speil og servant.

Med moderne maskiner skal det ikke være noe problem. Men bra med et par cm mellomrom overalt.

Vi har en vaskemaskin fra 2005-2006 men den har en tendens til å vandre litt på gulvet noen ganger. Kan man bygge en sarg langs gulvet så den ikke kan bevege seg utover, eller er det da risiko for at den rister i stykker?

Du vil nok ikke skru i gulvet. Kanskje bytte til bedre gummiføtter til vaskemaskinen? Finnes noen man kan legge under som små skåler. I verste fall må du bytte maskin. De skal normalt ikke hoppe rundt.

Tenkte ikke feste sargen i gulvet, men i stommen langs nederst. Skal selvfølgelig prøve slike gummiføtter først. Tips på hvor man kan kjøpe disse?

Det trengs ingen sarg, sørg bare for å justere føttene slik at den står i vater.

Per i Hamrånge skrev:
Du vil nok ikke skru i gulvet. Kanskje bytte til bedre gummiføtter til vaskemaskinen? Finnes noen man kan legge under som små skåler. I verste fall må du bytte maskin. De skal normalt ikke hoppe rundt.
Tror jeg kjøpte mine på clas eller muligens k-rauta

Over lang tid pleier en vaskemaskin å flytte seg noen mm. Da er det bare å dytte den tilbake til riktig posisjon.

• Liker
Anna_H
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.