Dette må gå under emnet byggeteknikk, så denne mannen male en låve på denne måten i dag!!! :)
Alle måter er bra unntatt de dårlige sies det!!!

• En mann maler en rød låve, står på en stige som er støttet opp av en traktor. Tydelig kreativ tilgang til malearbeidet.
Traktor med firehjulstrekk for atskillige hundre tusen, men ikke en stige som er lengre enn 3 meter.

Ikke rart at det er mange ulykker i landbruket.

Haha, den var morsom. Send inn til en eller annen hustidning.
/CC

Tenkte faktisk å sende den inn til Byggnads, de har alltid med et morsomt bilde i hvert nummer.:D

Jeg gjorde likt da jeg malte huset for et par år siden.
Kona kjørte rundt meg i skuffen på en liten hjullaster, men for å nå opp til mønet
måtte jeg bruke stigen også.

bandy76 skrev:
Tänkte faktisk sende inn den til Byggnads, de har alltid med et eller annet morsomt bilde i hver utgave.:D
Nei for h...e gjør ikke det, tviler på han er organisert..............

mycke_nu skrev:
Traktor med firehjulsdrift for adskillige hundre tusen, men ikke en stige som er lengre enn 3 meter.

Ikke rart at det er mange ulykker i landbruket.
ibland får man gjøre det enkelt......men få opp en elektriker på den der stigen, hadde aldri gått, knapt nok uten risikotillegg,

Jeg kan synes at sikkerhetstenkningen iblant kan gå over styr, men det der var jammen blant det dummeste jeg har sett i et vestlig land.

Lei stillas, lift eller et malerfirma, for guds skyld!

haha da sjefen min var ute og luftet hunden, så han en gubbe som hadde kona i tømmerkloa på hydralarmen til tømmerbilen for å male vindskiene. Kjipt hvis man er litt for rask på hånden og klemmer til med kloen

Selv med ordentlige stiger kan det gå galt når folk ikke tenker på hva de gjør. Naboen ved siden av mamma holdt på å male gavlen og hadde da en 6 meters utskuddsstige, todelt som var i maks lengde. Stigen stod på garasjeinnkjørselen som var litt ujevn, men han var ikke bekymret og klarte å hente inn noen svaier. Etter en stund ble han lei av å måtte gå ned for å flytte stigen og prøvde da å hoppe sidelengs. En gang gikk bra, andre gangen også, men tredje gangen hadde han for lite kraft og den hoppet ikke, så han tok skikkelig i og klarte da å hekte løs "krokene" i stigens underkant. Nederdelen av stigen lente seg raskt utover og overdelen hvor han skrikende klamret seg fast, lente innover mot husveggen. Stigen falt raskt sammen som en foldekniv og naboen skrek nå enda høyere og holdt fortsatt krampaktig fast i stigen. Da husveggen bremset overdelen en del, var fallhastigheten ikke så stor, men det smalt likevel skikkelig når han landet. Etter kanskje 30 sekunder oppdaget han at han lå skrikende på bakken og prøvde da å slippe taket, noe som ikke gikk da hans kroppstyngde gjorde at hendene satt fast mellom stigene. Jeg tok meg så raskt jeg kunne ned og klarte å løfte opp stigen såpass mye at han fikk løs hendene og kunne reise seg opp. To tusen f-n, j-vlar, au og mange andre banninger senere, så kjørte jeg ham til legevakten, hele veien dit forbannet han seg selv og idioten som hadde konstruert stigen. På kvelden når han kom hjem hadde han begge hendene i bandasje og satt deretter resten av ferien i hagen og bannet over at han var rastløs og ikke hadde noe å gjøre.

Hvorfor er folk slike idioter?
NetNut - en nabo som er så dum kan godt ligge innviklet i sin egen stige og skrike. Hjelper du ham, finner han bare på en ny måte å slå ihjel seg selv på.

NetNut, kan tenke meg at det er en historie som alle i nabolaget kjenner til nå. Det er jo kjempegøy med kreative mennesker som tester nye måter.
/CC

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.