Har kjøpt en Stanley S100 regelsøker som ifølge opplysningene skal finne både spikerslag og strøm bak gips og trepaneler. Ifølge selgeren er den lett som en plett å bruke - problemet er at jeg ikke får greia til å funke. Noen som kan gi beskjed om hvordan jeg skal gå fram??
Claes W

Hei og i videoen er det akkurat så lett å finne stenderen som selgeren sa. Min stendersøker lyser/piper hele tiden og indikerer på ingen måte at den finner en stender. Den medfølgende bruksanvisningen er for meg fullstendig ubegripelig...

Vegggen jeg undersøker er gipsplater på stendere så jeg vet at det finnes stendere

Jeg har fått mye bedre resultater med en sterk magnet enn med regelsøkeren (som riktignok ikke er Stanleys). En magnet finner spikerhodene lett og elegant.

Lånte hjem en sånn når jeg skulle hullsage et hull for ventilasjon i stua.. Begynte inne, kjørte hullsagen rett i en regel, etter et par bannord gikk jeg ut og testet på utsiden, samme vis der.. Rett i en annen regel..
Så nå har jeg et fint 100mm hull i veggen både ute og inne..

Satte inn vindusventiler i stedet :)

S
strange.
visst setter du søkeren på veggen og deretter setter i gang den?

Har vært stolt eier av en verdiløs regelsøker i ganske nøyaktig 24 timer. Dro tilbake med den i dag og fikk pengene tilbake.

I går kveld tok jeg frem en sterk magnet og løste problemet raskt og smertefritt. Reglene funnet, så nå er det på tide å avslutte tråden og begynne å jobbe igjen.
Claes

Leste et sted at det kan forstyrre hvis man samtidig berører veggen med kroppen. Så prøv å bare holde i søkeren og ikke berøre veggen ellers.

Y
*også negativ erfaring med lignende mojäng, ikke den billigste sorten* mumling

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.