Excel Excel skrev:
Selv festet jeg stålreglene med vinkeljern mot veggen, brukte to per regel. Bare isolasjon øverst.

Deretter to lag fiberarmert gips og så fliser.
Hvordan?

Excel
K Kris1 skrev:
Hvordan?
med skrue

Excel Excel skrev:
med skruv
Smart!
Men jeg mente hvordan vinkelen sitter mot bjelken, med litt luft mellom
Excel Excel skrev:
med skruv
Haha, smart. Jeg mente mer om du lot det være en luftspalte mellom veggen og bjelken. Så vinkeljernet fungerer som distanse.

Sist redigert:
Excel
Luftspalte på noen cm, den oppmurte veggen var ikke heller spikrak.

Excel Excel skrev:
Luftspalte på noen cm, den oppmurte veggen var ikke heller spikrak.
Dette settet passer nok meg da betongveggen bak er ganske ujevn.

Troligvis blir det stålregler med vinkeljern samt fibergips. Luftspalte oppe og nede.
I det ene hjørnet finnes den gamle tilførselen, skal jeg la den være åpen så det suges inn luft i veggen eller skal jeg mure igjen? Jeg kommer til å ta opp et nytt hull for ventil.

• Et delvis renovert romhjørne med synlige vegger og et rundt merke over et ventilasjonshull.
Excel
Jeg hadde nok murt igjen, kan ikke se vitsen med å ha friskluft bak platen.

Excel Excel skrev:
Selv festet jeg stålreglene med vinkejern mot veggen, brukte to per regel. Bare isolasjon ovenfor.

Deretter to lag fiberarmerte gips og så fliser.
vekker liv i en gammel tråd her, men kjørte du bare på vinkeljern og stålregel og droppet skinnene i gulv og tak? Eller hadde du begge deler? Er i lignende situasjon nå, så jeg søker inspirasjon 😅

Excel
G GGStrand skrev:
vekker liv i en gammel tråd her, men kjørte du bare på vinkeljern og stålregel og droppet skinnene i gulv og tak? Eller hadde du begge deler? Er i lignende situasjon nå så jeg søker inspirasjon 😅
Kjørte begge deler

G GGStrand skrev:
vekker liv i en gammel tråd her, men kjørte du bare på vinkeljern og stålregel og hoppet over skinnene i gulv og tak? Eller hadde du begge deler? Er i lignende situasjon nå så jeg søker inspirasjon 😅
Jeg valgte å pusse veggene og isolere sokkelen fra utsiden med eps.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.