Hei! Hvordan gjør dere med stålstendere i hjørner? Må man ha to stålstendere i hvert hjørne så det dannes en luftlomme i en kvadrat bak? Eller hvordan gjør dere?

så gjør jeg, med litt mineralull i lommen. ved utvendige hjørner setter jeg enten doble stendere, eller tar kortstendere i tre, en 45mm og en 95mm, så blir det ekstremt sterkt

• Liker
muffe_87
  • Laddar…
Men hvordan setter du de doble stenderne? Så det blir et tomrom bak?

er det innervägg eller yttervegg det handler om?

Er det innerhjørne setter jeg totalt 3 stk regler. Vil man ha hjørnet isolert (med som i mitt tilfelle bibeholdt luftspalte rundt hele hjørnet) er det nok mest hensiktsmessig. Er det resterende uisolert holder det med 2 stk regler.

Innvendig hjørne av murvegg med tre metallstendere, isolasjon i hjørnet, og elektrisk ledning langs gulvet. Innvendig hjørne med tre stendere, en murvegg og isolasjon på den andre siden. Luftspalte rundt hjørnet for isolasjon.

Sist redigert:
Ja det er innerhjørne. Vi har gjort som det nedre bildet men to bjelker (hvor er den tredje du skriver om?!) er det gullfiber eller tre i hjørnet? Vi har ingenting der enn så lenge i alle fall...

slo0308 skrev:
Ja det er innerhjørner. Vi har gjort som det nedre bildet, men to stendere (hvor er den tredje du snakker om?!) er det gullfiber eller tre i hjørnet? Vi har ingenting der foreløpig iaf...
På det øvre bildet ser du 2 stendere i samme skinne, satte disse fast først og isolerte, deretter er den tredje stenderen plassert tett mot disse to stenderne med slettsiden bakover.

Isolerte hjørnet med en kombinasjon av fasadboard (20mm) og 45mm mineralull:
Isolert byggvegg med to stående reglar i metallskinne, fylt med mineralull; bakgrunn av mursteinsmur.

• Liker
slo0308
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.