Skulle hjulpet til med å sette opp rullegardiner i min kones sønns leilighet. Når jeg da borer i gipsplaten, støter jeg på det jeg tror er stålstendere. Dette er mot en yttervegg i et nybygd hus. Altså burde det være stålstendere montert i betongveggen som deretter gipsplatene sitter på. Er det ikke merkelig at det sitter stålstendere slik at det ikke går an å montere rullegardiner? Kan det være for å feste vinduene i, men de burde vel festes i betongen uansett? Jeg kan jo bore i stålstenderne, men da må man være sikker på at det er stålstendere og ikke noe vesentlig som vann eller annet, men det burde vel ikke finnes i rommet mellom gips og yttervegg? Foruten strøm muligens selvfølgelig.

Er det ikke en bærende yttervegg, så er det nok vanligst med såkalt utfyllingsvegg. En vanlig oppforet vegg, altså ingen betong.

Er det direkte bak gipsen du støter på motstand burde det jo være en stålregel. Et el-rør ligger vel oftest noen cm inn, men sikker kan man jo ikke være.....

Sist redigert:
Ja det er nok plåtregel, og da er det jo bare å bore gjennom den. Virker dog veldig upraktisk synes jeg, krongler det til litt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.