Som tittelen antyder skal jeg senke deler av taket (ca 60cm fra vegg, rundt om) hjemme i stuen for å kunne felle inn spots og føre bilde/lyd/nettverkskabler fra klesskapet.
Tipset jeg har fått er selvfølgelig å bygge ramme langs veggen med metallstendere for å bruke som grunnlag i senkingen, problemet er nå at litt undersøkende arbeid med brekkjern har vist at en vegg i rommet ikke når helt opp! Det er ca 4cm mellom øverste horisontale regel/sponplate og tak...
Derfor kan jeg altså ikke feste deler av rammen i vegg (for å få alle mine dybdemål til å stemme) og lurer derfor på hvordan man skal gå frem for å feste 45mm regel i tak for å oppnå ca 70mm dybde... Hvilke avstander (for å bygge avstand mellom tak og regel) og CC-mål ville dere anvende?
Mottar også takknemlig tips om LED-lampe (GU10 sokkel) og armatur for disse... Med gips blir det vel ca 80mm dypt!
For videre fordypning i emnet, lurer jeg også på hvordan man vet hvilke styrker som gjelder? Brune plugger og "vanlige" skruer er innkjøpt, hvordan vet jeg hvilke vekter skruene tåler og hvor mye margin bør man egentlig beregne? (Om jeg tar i så det knaker med marginer veier ene langsiden av taket 40kg)