3.524 lest ·
15 svar
4k lest
15 svar
Stålregel bøyer unna for skruen
Side 1 av 2
Jeg har stålstenderet inngangsplan for å sette opp innervegger. Men nå når jeg begynner å sette plater på stenderne så går ikke skruen inn i stenderen, men skyver den bare unna. Når jeg skrur første siden kan jeg sette et mothold som tvinger stenderen mot platen. Men dette tar masse ekstra tid med å løpe rundt veggen for å flytte motholdet. Og det er jo ikke holdbart når jeg skal lukke veggen.
Skruen jeg bruker er en selvborende Grabber gipsplate skrue for innfesting mot stålstendere.
Tips tas imot med takk! 🙂
Skruen jeg bruker er en selvborende Grabber gipsplate skrue for innfesting mot stålstendere.
Tips tas imot med takk! 🙂
Kan ikke huske at jeg noen gang har brukt selvborende skruer for vanlige stålregler, bare der man har forsterkede regler, noe man sjelden har i vanlige hus.
Det var nok 15 år siden jeg sist skrudde gips, men da var det spisse skruer sammen med hardt trykk på maskinen som gjaldt. Kanskje er det annerledes i dag ??
Det var nok 15 år siden jeg sist skrudde gips, men da var det spisse skruer sammen med hardt trykk på maskinen som gjaldt. Kanskje er det annerledes i dag ??
Allvitende
· The Great North
· 1 208 innlegg
Kan hastigheten på skrumaskinen påvirke?
Kom på en greie til selv om det var lenge siden.
Vende reglene riktig vei etter den retningen man har tenkt å sette gipsen fra, så man alltid først skrur i den sterkeste siden av regelen.
Edit: Leste nå at du har gjort så.
Vende reglene riktig vei etter den retningen man har tenkt å sette gipsen fra, så man alltid først skrur i den sterkeste siden av regelen.
Edit: Leste nå at du har gjort så.
Skal teste å ikke trykke så hardt.mnils skrev:
Skal teste med vanlig skrue også.Isakare skrev:
Kan ikke huske at jeg noen gang har brukt selvborende skrue for vanlige stålregler, bare der man har forsterkede regler, hvilket man sjelden har i vanlige hus.
Det er vel 15 år siden sist jeg skrudde gips, men da var det spisse skruer sammen med hardt trykk på maskinen som gjaldt.
Kanskje er det annerledes i dag ??
Takk!🙂
Medlem
· västra götaland
· 212 innlegg
For å gjøre det enda vanskeligere for deg så kan jeg fortelle at man skal sette første skruen i den åpne siden av lekten. Risiko for at skjøtene ikke flukter ellers.R Rullholk skrev:
Du lærer deg snart. Begynn nede eller oppe og skru de fleste skruene når begge platene er på plass.
Så skal du ha plåtskruv uten borrespiss til vanlige stålregler.
Tenkte at jeg kan legge inn en linje om hvordan det gikk.
Jeg kjøpte ny skrue for stålregel som ikke var selvborende. Skrur disse uten så mye trykk mot platen, og etter et par omdreininger biter skruen i stålregelen. Dette fungerer fint når skruen bare skal gjennom selve regelen eller skinnen, men når den også skal gjennom både skinnen og regelen, skyver den ofte stålregelen foran seg.
Reglene er crimpet, ikke skrudd.
Jeg kjøpte ny skrue for stålregel som ikke var selvborende. Skrur disse uten så mye trykk mot platen, og etter et par omdreininger biter skruen i stålregelen. Dette fungerer fint når skruen bare skal gjennom selve regelen eller skinnen, men når den også skal gjennom både skinnen og regelen, skyver den ofte stålregelen foran seg.
Reglene er crimpet, ikke skrudd.
Jeg hadde også problemer med at stålreglene sviktet.
https://www.byggahus.se/forum/threads/bagnande-stalreglar.370500/
/Høghus
https://www.byggahus.se/forum/threads/bagnande-stalreglar.370500/
/Høghus