Hei,

Har satt opp en dippsstang på veggen.

Dippsstangen er montert på en tykk planke og er i sin tur montert på veggen og festet i 3 stendere.

Sitter oppe med totalt 9 skruer (3 i hver stender) og når jeg strammet den øverste skruen i midtstenderen, gjorde jeg det for hardt, det smalt til inne i stenderen og skruen fester ikke lenger.

Takknemlig for tips om hva som kan gjøres..


Veggen vil bli utsatt for høy belastning når man skal trene der.
 
  • En dip-stang montert på vegg med en treplate. Rød pil peker på skrueområdet der festet sviktet i midten.
TedG TedG skrev:
Hei,

Har satt opp en dippsstang på veggen.

Dippstangen er montert på en tykk planke og er i sin tur montert på veggen og festet i 3 stendere.

Sitter oppe med totalt 9 skruer (3 i hver stender) og når jeg skrudde til øverste skruen i midtstenderen, gjorde jeg det for hardt, det smalt det til inne i stenderen og skruen fester ikke lenger.

Takknemlig for tips hva som kan gjøres..


Veggen vil bli utsatt for høy belastning når man skal trene der.
Det er ikke sånn at skruen gikk av?
 
  • Liker
TedG
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
Det er ikke sånn at skruen gikk av?
T Tompafix skrev:
Det er ikke sånn at skruen gikk av?
Du har helt rett! Testet aldri å skru den ut.

Takk for dette
 
  • En metallbolt med en stor skive er delvis skrudd ut av et treverkpanel.
  • Liker
Tompafix
  • Laddar…
Sedan vil jo dippstengene løsne før planken. De sitter jo bare med fire vanlige treskruer 😀
 
T Tompafix skrev:
Siden løsner jo dippstengene før planken. De er jo bare festet med fire vanlige treskruer 😀
Kanskje der den største risikoen ligger 😀
 
  • Svarte metallkonstruksjon festet med bolter til treplate.
TedG TedG skrev:
Kanskje der største risikoen ligger 😀
Aha den var boltet 👍trodde den satt med treskrue 😃
 
Ser ut til å ha minst dobbelt så mange skruer som trengs.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.