I mitt sommerhus har jeg en terrasse på pilar under tak. Skal nå isoleres og glaslukkes. Under den gamle terrassebordet ligger det ca. 40 cm grov sprengstein. Det nye bærelaget vil havne ca. 10-15 cm over steinlaget. Er det OK eller er det risiko for at forsommerens varme luft kondenserer mot sprengsteinen? Eller er det bedre å bære bort steinen (tungt)?
 
S
Hvorfor bære bort det , det vil være luft under og ventilere , ha åpent i sidene bare så blåser det under
 
Velkommen til Byggahus!

Når luften har fri tilgang til rommet, er det ingen risiko. Når luftens vanndamp har kondensert mot sprengsteinen, kan den bare renne nedover.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.