X
Hei!
Håper jeg la denne på riktig sted.
Jeg har et plankegjerde rundt gården som antas å være ca 3 år gammelt. På et sted har jeg en grind som holdes oppe av to store trebjelker på hver side. Disse bjelkene har fått ganske dype sprekker i seg.

Mitt spørsmål er, bør man utbedre dette og hva kan man i så fall gjøre? Når det gjelder utseendet, bryr jeg meg ikke om at disse sprekkene finnes.

Træport med to store stolper med sprekker, står mot en hvit husvegg med blå himmel og en antenne på taket.

Trebjelker med dype sprekker ved en hageport, omgitt av et plankegjerde, med en murvegg i bakgrunnen.
 
Sist redigert:

Beste svar

Normalt ville jeg svart Nei, men siden stolpen på bildet sitter på hengselssiden — og dermed beveger seg litt med grinden — kommer saken i en litt annen situasjon.

Å bytte den ut er sannsynligvis best. Hvis det av en eller annen grunn ikke er et alternativ, så fyll inn trelim i sprekken og skru deretter fra begge sider på 3-4 punkter så bør det holde.
 
  • Liker
Xole
  • Laddar…
Jeg skulle ikke gjort noe...

Om det skulle begynne å bevege seg, ville jeg ha satt et par bandjern (store slangeklemmer) rundt stolpen.

Skulle vel kunne sette et par gangstenger med skiver og mutter også.

/ATW
 
  • Liker
Xole
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.