Hei!
Håper jeg la denne på riktig sted.
Jeg har et plankegjerde rundt gården som antas å være ca 3 år gammelt. På et sted har jeg en grind som holdes oppe av to store trebjelker på hver side. Disse bjelkene har fått ganske dype sprekker i seg.
Mitt spørsmål er, bør man utbedre dette og hva kan man i så fall gjøre? Når det gjelder utseendet, bryr jeg meg ikke om at disse sprekkene finnes.
Normalt ville jeg svart Nei, men siden stolpen på bildet sitter på hengselssiden — og dermed beveger seg litt med grinden — kommer saken i en litt annen situasjon.
Å bytte den ut er sannsynligvis best. Hvis det av en eller annen grunn ikke er et alternativ, så fyll inn trelim i sprekken og skru deretter fra begge sider på 3-4 punkter så bør det holde.